Obwodnica Barlinka w rękach wykonawcy
- conadrogach.pl
- ZZDW
- 2017-10-12
Obwodnica Barlinka powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 151. Poprowadzona będzie po nasypie nieczynnej linii kolejowej ma poprawić układ komunikacyjny miasta i odciążyć istniejące ulice. W tej chwili w mieście przecinają się dwie drogi wojewódzkie : nr 151 Świdwin- Gorzów Wielkopolski i 156 Barlinek – Lipiany. Drogą nr 151 przejeżdża przez Barlinek średnio ponad 10 tys. samochodów w ciągu doby.
Obwodnica Barlinka - mapa przebiegu nowego odcinka DW151. Mapa: ZZDW
W przetargu startowało pięć firm, a ceny wahały się od blisko 16,7 mln zł do 21,4 mln zł. Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Skanska SA. Zakres prac objętych przetargiem zakłada rozbiórkę starych budynków kolejowych oraz rozbiórkę i budowę szeregu obiektów inżynierskich, w tym kładki dla pieszych na przedłużeniu ul. Kasprowicza, nowych wiaduktów nad ulicami Tunelową i Ogrodową oraz przebudowę przepustu. W projekcie jest też budowa dwóch skrzyżowań typu rondo ( z ul. Św. Bonifacego i ulicami Dworcową i Fabryczną), a także budowa elementów spowalniających ruch, oświetlenia ulicznego, przebudowa sieci energetycznej, gazowej, wodociągowej, ciepłowniczej i teletechnicznej.
Zadanie będzie realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WZ na lata 2014-20. Wartość dofinansowania unijnego dla obejścia Barlinka wyniesie niemal 20 mln zł.
Roboty budowlane mają zostać zakończone do końca września 2018 roku.