1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Obwodnica Kartuz oddana do użytku kierowcom

Obwodnica Kartuz oddana do użytku kierowcom

  1. A.K.
  2. conadrogach.pl
  3. 2016-10-27
Obwodnica Kartuz oddana do użytku kierowcom
Obwodnica Kartuz jako nowy odcinek drogi połączy dwie drogi wojewódzkie nr 211 i 224. Zmniejszy ona zatory na drogach dojazdowych do Kartuz od strony Przodkowa (Wejherowa) i Gdańska.
Kierowcy podróżujący w okolice Kartuz mogą od piątku (28 października br.) pojechać oddaną do użytku nową ”Obwodnicą Kartuz”. Wykonawca inwestycji, firma STRABAG, osiągnęła pozwolenie na użytkowanie drogi 4 miesiące przed planowanym terminem. Dzięki temu podróżowanie po Kaszubach w czasie Wszystkich Świętych i Świąt Bożego Narodzenia będzie szybsze, bezpieczniejsze i bardziej komfortowe. Całość inwestycji objęła budowę i przebudowę 2,1 km dróg. Nowy odcinek drogi połączy dwie drogi wojewódzkie nr 211 i 224.

Wykonawca maksymalnie wykorzystał dobre warunki pogodowe oraz tak zoptymalizował prace budowlane, by jeszcze przed rozpoczęciem sezonu zimowego zakończyć inwestycję. Obwodnica połączyła DW211 z DW224 i zmniejszyła zatory na drogach dojazdowych do Kartuz od strony Przodkowa (Wejherowa) i Gdańska. Po oddaniu drogi do użytku do wykonania zostaną tylko drobne prace wykończeniowe, zagospodarowanie terenu przy przepompowni wód deszczowych oraz uruchomienie instalacji oświetleniowej.

W ramach kontraktu STRABAG przebudował 1,3 km drogę wojewódzką 224 od Grzybna do skrzyżowania z ulicą 3-go Maja i wybudował nowy odcinek jezdni o długości 1,1 km od skrzyżowania ulic Węglowej i 3-go Maja, aż do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 211 (ul. Gdańska). Ponadto przebudowie uległ odcinek ul. Węglowej o długości 682 m, która docelowo została drogą obsługującą ruch lokalny. W ramach projektu powstały dwa ronda: jedno przy ulicy Gdańskiej (DW 211) z trzema zjazdami i drugie przy ulicy 3 Maja z czterema zjazdami. Połączone zostały nowym odcinkiem drogi o szerokości 8 metrów, która na początkowym fragmencie przebiega równolegle do ulicy Węglowej. W ramach budowy powstały również chodniki (690 m) ścieżki rowerowe i (1060 m), ciągi pieszo-rowerowe (1950 m) oraz trzy przepusty pod DW 224 z przejściami dla małych zwierząt.

Mapa przebiegu docelowej obwodnicy Kartuz

 

Z uwagi na charakter terenu, na którym przebiega obwodnica Kartuz, na dużym fragmencie konieczne było wykonanie wzmocnienia podłoża w technologii wymiany gruntu, a także wykonanie szczelnego systemu odprowadzenia wód opadowych, zespołów podczyszczających wody opadowe z jezdni, zbiorników retencyjnych i przepompowni.

- Inwestycje drogowe na Żuławach i Kaszubach należą do bardzo wymagających. Są skomplikowane ze względu na warunki geologiczne, ale też wymagają pogodzenia zadań budowlanych z zachowaniem walorów krajobrazowych terenu. W STRABAG mamy w tym zakresie duże doświadczenie. Od wielu lat także jesteśmy związani z Pomorzem i wykonujemy zadania powierzane nam przez publicznych inwestorów. Zakończyliśmy niedawno budowę mostu na Nogacie w Malborku. Rozbudowywaliśmy nabrzeża portowe w Gdyni i terminale w Gdańsku, budowaliśmy obwodnicę Pruszcza Gdańskiego i właśnie podpisaliśmy kolejny kontrakt na realizację DW nr 226 Pruszcz Gdański - Przejazdowo. Niemal równocześnie do obwodnicy Kartuz, budujemy obwodnicę Kościerzyny. Cenimy ten region i dobrą współpracę. Z przyjemnością oddajemy do użytku ważną nie tylko dla Kartuz inwestycję – mówi Wojciech Trojanowski, członek zarządu STRABAG Sp. z o.o.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 211 Utrudnienia na drodze 224 Jak dojadę - Kartuzy