Obwodnica Kłodzka – kilometrowa estakada nasunięta
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-07-24
Obwodnica Kłodzka to przede wszystkim estakada (MG6) o długości prawie 1 kilometra, która stoi na 21 podporach i została wybudowano metodą nasuwania podłużnego. Estakada została wybudowana metodą nasuwania podłużnego. Cały obiekt zajmuje około 12000m2 i składa się z 20 przęseł, gdzie przęsło waży 1100 ton. Na jej budowę zużyto 13709 m3 betonu oraz kruszywa mineralnego w ilości ok. 11000 ton. Nasuwanie obiektu MG6 trwało 8 miesięcy.
Budowa obwodnicy Kłodzka na Dolnym Śląsku postępuje. Zdjęcia: GDDKIA
Obwodnica Kłodzka powstaje w ciągu drogi krajowej 33 wraz z łącznikiem DK46. Nowo wybudowana trasa pozwoli na poprawę przepustowości układu komunikacyjnego na terenie Kotliny Kłodzkiej i stanowić będzie nowy węzeł komunikacyjny łączący drogi krajowe na odcinkach:
- DK8 (E67) – Kudowa (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko
- DK33 – Boboszów (granica państwa z Republika Czeską) - Kłodzko
- DK46 – Złoty Stok (granica państwa z Republika Czeską) – Kłodzko
- DK8 (E67) – Kłodzko – Wrocław.
Obwodnica wyprowadzi wreszcie uciążliwy ruch tranzytowy z Kłodzka , który obecnie przechodzi przez ścisłe centrem miasta.
Obwodnica Kłodzka w ciągu DK33 wraz z łącznikiem DK46 usprawni ruch również na DK8. Zdjęcia: GDDKIA