Obwodnica Kołbieli – ostatni odcinek S17 Warszawa – Lublin w budowie
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-09-07
- Rozpoczynamy realizację inwestycji, na którą od wielu lat z utęsknieniem czekali kierowcy. Dzięki nowej drodze S17 w przeszłość odejdą korki na sławnym rondzie w Kołbieli, a podróż z Warszawy do Lublina stanie się przyjemnością – powiedział Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury podczas uroczystego rozpoczęcia budowy.
Uroczyste wbicie pierwszej łopaty na budowie obwodnicy Kołbieli w ciągu drogi S17. Zdjęcia: Min. Infrastr.
Obwodnica Kołbieli jest jednym z siedmiu aktualnie budowanych odcinków drogi S17 pomiędzy Warszawą a Lublinem . Obwodnica ta, ze względu na skrzyżowanie z drogą krajową nr 50 pełniącą rolę dużej obwodnicy stolicy, jest kluczowym odcinkiem dla płynności ruchu na Mazowszu.
Zezwolenie na budowę obwodnicy Kołbieli uzyskano w maju 2018 r. Obecnie trwa odhumusowanie terenu, prace archeologiczne i rozpoczyna się budowa obiektów inżynierskich. Częściowe oddanie drogi do użytku planowane jest na IV kwartał 2019 r., podobnie jak pozostałych odcinków na trasie Garwolin – Warszawa. Odcinki od Garwolina do Kurowa koło Lublina mają być przejezdne w połowie przyszłego roku.
Całkowite udostępnienie odcinka S17 – obwodnicy Kołbieli nastąpi nieco później w związku z koniecznością wprowadzenia zmian w projekcie węzła Kołbiel, który został dostosowany do docelowego dwujezdniowego przekroju drogi krajowej nr 50.
- Za sprawą zmiany przekroju nowych odcinków przyszłej DK50, z jednej do dwóch jezdni, zaszła konieczność przeprojektowania węzła Kołbiel. Zamiast jednojezdniowego wiaduktu nad S17 zaprojektowano dwujezdniowy i zmieniono także kształt łącznic węzła. Obecnie prowadzone są rozmowy z wykonawcą dotyczące aneksu do umowy - poinformowali drogowcy.
Obwodnicę Kołbieli, podobnie jak odcinek od węzła Lubelska do początku obwodnicy Kołbieli, realizuje w systemie „projektuj i buduj” firma Strabag. Łączna długość obydwu odcinków S17 wynosi prawie 24 km, a wartość obu kontraktów to blisko 600 mln zł.