1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Obwodnica Krosna Odrzańskiego: DK29 pobiegnie po północno-zachodniej stronie

Obwodnica Krosna Odrzańskiego: DK29 pobiegnie po północno-zachodniej stronie

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-02-17
Obwodnica Krosna Odrzańskiego: DK29 pobiegnie po północno-zachodniej stronie
Bliżej do obwodnicy Krosna Odrzańskiego, jest wniosek o wydanie decyzji środowiskowej. Mapa: GDDKIA
Analizowane były trzy warianty przebiegu obwodnicy Krosna Odrzańskiego jako nowego przebiegu drogi krajowej nr 29. W dwóch wariantach trasa omija miasto od północno-zachodniej strony i jest to najbardziej prawdopodobny wariant w jakim dojdzie do realizacji inwestycji. W ciągu obwodnicy ma powstać nowy most na Odrze. Ruszył już proces uzyskiwania decyzji środowiskowej dla ostatecznego przebiegu obwodnicy.

W październiku 2017 r. została podpisana umowa z firmą Transprojekt Gdański na opracowanie STEŚ-R dla obwodnicy Krosna Odrzańskiego. Odcinek ten jest ważnym korytarzem regionalnym zachodniej części województwa lubuskiego, ale także stanowi jeden z ważnych korytarzy przygranicznych od granicy z Niemcami w Świecku w kierunku Zielonej Góry i dalej poprzez drogę ekspresową S3 do zachodniej i południowej części Polski. Zakończenie prac projektowych i przekazanie dokumentacji planowane jest na koniec 2021 r.

Będą rozbudowy w Lubuskim: DK27 Żary – Zielona Góra, DK22 Strzelce Krajeńskie – woj. zachodniopomorskie i obwodnicy Żar w ciągu DK12

W połowie lutego br. drogowcy złożyli wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) dla obwodnicy Krosna Odrzańskiego, który zawiera proponowany wariant jej przebiegu. Wniosek został złożony do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim. Zarekomendowane warianty okrążają Krosno Odrzańskie od strony północno-zachodniej. W najbardziej preferowanym wariancie trasa będzie miała około 11 km. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego).

Mapa z wariantami przebiegu Obwodnicy Krosna Odrzańskiego w ciągu DK29Mapa z wariantami przebiegu obwodnicy Krosna Odrzańskiego w ciągu DK29. Mapa: GDDKIA

- Wraz z uzyskaniem DŚU i ostatecznym odbiorem dokumentacji technicznej, będzie można zakończyć pierwszy etap pracy nad dokumentacją, czyli Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) – informuje zielonogórski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Krosna Odrzańskiego jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się na drodze krajowej nr 29. Budowa obwodnicy znacząco zmieni sytuację w mieście poprzez wybudowanie nowego mostu na Odrze. Obecny zabytkowy most nie jest w stanie przenieść rosnącej liczby pojazdów. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Krośnie Odrzańskim. Planowane oddanie obwodnicy do ruchu ma nastąpić w 2026 roku.

W rządowym Programie budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030 znalazło się sześć inwestycji w województwie lubuskim. Zaplanowano je dla Dobiegniewa (DK22), Kostrzyna nad Odrą (DK31), Krosna Odrzańskiego (DK29), Przytocznej (DK24), Strzelec Krajeńskich (DK22) oraz Wschowy i Dębowej Łęki (DK12). Prace projektowe dotyczą obwodnic Krosna Odrzańskiego, Kostrzyna nad Odrą, Dobiegniewa, Przytocznej oraz Wschowy i Dębowej Łęki.

Obwodnica Kostrzyna nad Odrą na etapie decyzji środowiskowej

Najbardziej zaawansowane prace dotyczą obwodnicy Strzelec Krajeńskich, dla której wybrano wykonawcę. Jeśli nie będzie odwołań od wyboru, to umowę na projekt i budowę drogowcy podpiszą w I kwartale 2021 r. 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 29 Jak dojadę - Krosno Odrzańskie