Obwodnica Lesznowoli i węzeł DK7 z DW721
- conadrogach.pl
- Mazowiecki UW
- 2014-04-23
Budowa węzła w Sękocinie Nowym, łączącego przyszłą obwodnicą Lesznowoli (w ciągu drogi wojewódzkiej nr 721) i drogę krajową nr 7 będzie możliwa w ramach podpisanego w Magdalence aneksu do porozumienia Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, samorządu województwa i gminy.
Zgodnie z aneksem gmina Lesznowola przekaże prawie milion złotych na rzecz samorządu województwa w celu wykonania projektu węzła. Koszt budowy bezkolizyjnego połączenia poniesie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Węzeł „Sękocin Nowy” umożliwi skomunikowanie gmin: Raszyn i Lesznowola z drogą ekspresową S8, jak i Południową Obwodnicą Warszawy.
Droga ekspresowa S8 Salomea-Opacz wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 w węźle Sękocin Nowy stanowić będzie alternatywny wylot z Warszawy, a także odciąży zakorkowany Raszyn.
W ramach obwodnicy Lesznowoli planowana jest budowa nowego przebiegu drogi wojewodzkiej nr 721 na odcinku: od skrzyżowania ulic Mleczarskiej i Powstańcow Warszawy (granica pomiędzy gminami: Piaseczno i Lesznowola) do włączenia do drogi krajowej nr 7, na terenie gmin Lesznowola i Raszyn.
Droga ekspresowa S8 Salomea-Opacz wraz z powiązaniem z drogą krajową nr 7 w węźle Sękocin Nowy stanowić będzie alternatywny wylot z Warszawy, a także odciąży zakorkowany Raszyn.
W ramach obwodnicy Lesznowoli planowana jest budowa nowego przebiegu drogi wojewodzkiej nr 721 na odcinku: od skrzyżowania ulic Mleczarskiej i Powstańcow Warszawy (granica pomiędzy gminami: Piaseczno i Lesznowola) do włączenia do drogi krajowej nr 7, na terenie gmin Lesznowola i Raszyn.