Obwodnica Marek: Budowę S8 Marki - Radymin można zacząć!
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2014-12-01
Obwodnica Marek, węzeł Marki w ciągu drogi ekspresowej S8, fot. Łukasz Jóźwiak, GDDKiA
Po wielu latach oczekiwań mieszkańcy Marek pod Warszawą doczekają się obwodnicy. Pod koniec listopada podpisano umowy na zarządzanie, nadzór nad realizacją inwestycji oraz na projektowanie i budowę odcinka S8 Marki - Radzymin. Nowa droga będzie gotowa za 32 miesiące. Inwestycja jest częścią warszawskiego ringu.
Obwodnica Marek, czyli odcinek drogi ekspresowej S8 od węzła Marki do węzła Radzymin Południe będzie mieć długości ok. 15,4 km. Koszt jej budowy to ok. 737,5 mln zł. Budowa obwodnic została podzielona na dwa odcinki:
Zarządzać kontraktem będzie konsorcjum ECMG GmbH i SGS Polska. Nadzór inwestorski nad realizacją zadania został powierzony firmie Getinsa Ingenieria S.L. z Hiszpanii.
Obwodnica ma powstać najpóźniej za 32 miesiące od podpisania umowy. W ramach zadania II przez kolejne 4 miesiące po zakończeniu robót wykonawca wyremontuje fragment istniejącej DK8.
Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę 2 jezdni po 3 pasy ruchu, 2 mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie.
Obwodnica Marek w ciągu drogi ekspresowej S8 jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km.
- Zadanie I o długości 8,1 km od węzła Marki do węzła Kobyłka. Umowę na zaprojektowanie i budowę podpisało konsorcjum z Salini Polska jako liderem, jej wartość to ok. 331,6 mln zł.
- Zadanie II obejmuje zaprojektowanie i budowę odcinka o długości 7,2 km od węzła Kobyłka do w. Radzymin Południe. Zrealizuje je konsorcjum z firmą Astaldi S.p.A na czele za ok. 405,9 mln zł.
Zarządzać kontraktem będzie konsorcjum ECMG GmbH i SGS Polska. Nadzór inwestorski nad realizacją zadania został powierzony firmie Getinsa Ingenieria S.L. z Hiszpanii.
Obwodnica ma powstać najpóźniej za 32 miesiące od podpisania umowy. W ramach zadania II przez kolejne 4 miesiące po zakończeniu robót wykonawca wyremontuje fragment istniejącej DK8.
Planowana inwestycja odciąży obecną drogę nr 8 biegnącą przez Marki i wyprowadzi ruch samochodów z centrum miasta. W ramach inwestycji przewidziano m.in. budowę 2 jezdni po 3 pasy ruchu, 2 mosty nad rzeką Długą, wiadukty, ekrany akustyczne i odwodnienie.
Obwodnica Marek w ciągu drogi ekspresowej S8 jest częścią obwodnicy Warszawy, która docelowo będzie mieć długość ponad 80 km.