1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Obwodnica Marek z problemami. Salini wyrzucone z budowy S8 Marki – Kobyłka

Obwodnica Marek z problemami. Salini wyrzucone z budowy S8 Marki – Kobyłka

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2018-05-18
Obwodnica Marek z problemami. Salini wyrzucone z budowy S8 Marki – Kobyłka
Trasę główną obwodnicy Marek oddano z opóźnieniem w grudniu 2017 r. Na zakończenie prac czekają jeszcze m.in. węzły drogowe. Prac już nie dokończy Salini. GDDKIA ogłosi nowy przetarg.
O problemach z budowa drogi ekspresowej S8 w Markach koło Warszawy mówiło się od dawna. Prace przeciągały się, wykonawca nie dotrzymywał terminów. W końcu drogowcy zdecydowali się na rozwiązanie umowy z wykonawcą S8 – konsorcjum, któremu lideruje Salini.

- Po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, GDDKIA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z konsorcjum realizującym drogę ekspresową S8 pomiędzy węzłami Marki i Kobyłka. Jednocześnie rozpoczęliśmy przygotowania do przeprowadzenia inwentaryzacji w terenie oraz jesteśmy w trakcie opracowania dokumentów do przetargu na ukończenie niezrealizowanych prac. Planujemy, że przetarg ogłosimy w ciągu najbliższych miesięcy – poinformował Jan Krynicki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Konsorcjum firm, z Salini Polska w roli lidera, mimo wielokrotnych wezwań nie realizowało prac objętych kontraktem a mobilizacja sprzętu i kadry nie rokowała by sprawnie zakończono inwestycję. Jak zaznaczają drogowcy - wykonawca deklarował, że w kwietniu ilość pracowników fizycznych na budowie wzrośnie do 476 osób, sprzętu do 201 sztuk a pojazdów transportowych do 215 jednostek. Tymczasem według monitoringu prowadzonego przez nadzór pracowało 50 osób, 21 jednostek sprzętu i 4 pojazdy do transportu.

 

Opóźnienia na budwie drogi ekspresowej S8 Marki - Kobyłka

Opóźnienia na budwie drogi ekspresowej S8 Marki - Kobyłka. Zdjęcia: GDDKIA

- Jednym z powodów rozwiązania umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy jest także niedotrzymanie zapisów kontraktu mówiących o regulowaniu płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów – dodaje Krynicki.

GDDKiA uspokaja poszkodowane firmy, że posiada gwarancje bankowe wykonawcy, dzięki czemu Skarb Państwa będzie mógł pozyskać określone środki finansowe dla zaspokojenia ewentualnych, należnych zgodnie z kontraktem i potwierdzonych płatności na rzecz przedsiębiorstw wykonujących prace i usługi na placu budowy. W najbliższych dniach ma odbyć się spotkanie ze wszystkimi podwykonawcami kontraktu.

 

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S8 - obwodnica Marek, zamknięte węzły

Mapa przebiegu drogi ekspresowej S8 - obwodnica Marek, zamknięte węzły. Mapa: GDDKIA

Przypomnijmy, że trasę główną obwodnicy Marek oddano do ruchu 22 grudnia 2017 r. Do ukończenia zostały: węzeł Kobyłka (łącznice, drogi dojazdowe i najazdy na obiekt), węzeł Marki (zjazd z obwodnicy w Markach), węzeł Zielonka (drogi dojazdowe do węzła), najazdy na wiadukt w ciągu ul. Dworkowej, kładka w rejonie ul. Letniskowej, drogi dojazdowe i pasy technologiczne wzdłuż drogi S8, chodniki ścieżki rowerowe, Obwód Utrzymania Drogi, zieleń, prace porządkowe, roboty elektroenergetyczne, teletechniczne oraz sanitarne.

 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S8 Jak dojadę - Marki