Obwodnica Opatowa: Łącznik północny zepnie DK9 z 74, analizowane są dwa warianty
Mapa do zadania: Budowa jednojezdniowej drogi krajowej 74, klasy GP łączącej DK9 i DK74 (łącznik północny) w ramach zadania: Budowa obwodnicy Opatowa S74 i DK9. Mapa: GDDKIA

W woj. świętokrzyskim trwają prace nad połączeniem ważnych dróg krajowych. Chodzi o realizację łącznika północnego między drogą krajową nr 9 a drogą krajową nr 74. Obecnie trwa analiza wariantów trasy i konsultacje społeczne. Zadanie jest częścią inwestycji - budowa obwodnicy Opatowa.

Od 2018 roku trwa opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego, w ramach którego zaprojektowane zostały dwa warianty drogi. Po opracowaniu raportu oddziaływania na środowisko i uzyskaniu decyzji środowiskowej wykonawca opracuje koncepcję programową. Ten etap prac przygotowawczych zakończy się w pierwszym kwartale 2021 roku. Prace realizuje firma PROMOST CONSULTING Sp. z o.o. Sp. k. z siedzibą w Rzeszowie.

Planowany łącznik północny w ciągu drogi krajowej nr 74 połączy w przyszłości węzeł Opatów na drodze nr 9 projektowany w ramach obwodnicy Opatowa z drogą nr 74 w okolicy Adamowa. Dzięki nowej drodze kierowcy podróżujący na przykład na trasie Radom - Ostrowiec - Opatów - Annopol - Lublin nie będą musieli wjeżdżać do Opatowa omijając miasto po północnej stronie. Łącznik projektowany jest jako jednojezdniowa droga klasy GP - główna o ruchu przyspieszonym o długości około 3 km z obiektami inżynierskimi na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. W ramach zadania powstaną drogi dojazdowe dla skomunikowania przyległych terenów. Na łącznik będzie można wjechać poprzez dwa ronda.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Abc
2019-05-14 00:10
Żadna teoria spiskowa, po prostu rząd skupił się na kilku innych drogach i nikt nie spieszy się z wydawaniem decyzji oraz przetargów potrzebnych do budowy, ponieważ na takich trasach jak via carpatia, via baltica, czy S6 prace przyspieszyły to również ceny materiałów potrzebnych do budowy tych dróg lokalnie wzrosły, dlatego przy budowie kolejnych odcinków warto byłoby uwzględnić te miejsca gdzie w ostatnich latach skończyły się roboty akurat w świętokrzyskim poza małym fragmentem S7 praktycznie dróg ekspresowych ostatnio się nie buduje, zaczęto wiele odcinków priorytetowych, myślę więc że rozpoczęcie budowy jakiegoś odcinka S74 w świętokrzyskim byłoby bardzo korzystne, tam gdzie trwają obecnie bardzo intensywne pracę budowlane cena surowców oraz materiałów budowlanych znacznie wzrosła ze względu na potencjał firm lokalnych i sprowadzanie ich z dużej odległości. W tym momencie najlepszym rozwiązaniem jest rozpoczęcie prac budowlanych w regionach gdzie nie buduje się aż tak wiele odcinków innaczej mogą pojawić się problemy z finansowaniem.
Jarzabek trener II klasy
2019-05-13 21:32
@Abc "..ale wszyscy wiemy.." Ja nie wiem, zdradź mi więc proszę swoją wojewódzką teorię spiskową, bo aż kolana zacieram z ciekawości....
Abc
2019-05-12 10:50
Najważniejsze jest to żeby zaczęli budować eskę i zajęli się obwodnicą Morawicy, do wiosny 2019 powinny być podpisane umowy budowlane, ale wszyscy wiemy, że już kilka lat celowo opóźnia się pewne inwestycje w województwie.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: