1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Obwodnica Oświęcimia wiosną 2024 r. Pierwsze prace już wystartowały

Obwodnica Oświęcimia wiosną 2024 r. Pierwsze prace już wystartowały

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2022-11-08
Obwodnica Oświęcimia wiosną 2024 r. Pierwsze prace już wystartowały
W listopadzie ruszyła budowa obwodnicy Oświęcimia, która połączy się z drogą ekspresową S1 Mysłowice - Bielsko-Biała. Zdjęcia: GDDKIA
Ruszyły pierwsze prace przy budowie obwodnicy Oświęcimia w ciągu drogi krajowej nr 44. Obwodnica o długości ponad 9 km zostanie połączona z drogą ekspresową S1 pomiędzy Mysłowicami a Bielskiem-Białą. Kierowcy pojadą nią wiosną 2024 roku.

Obwodnica Oświęcimia w ciągu DK44 będzie trasą dwujezdniowś (GP-główna ruchu przyspieszonego) o długości 9,05 km. W jej ciągu powstaną trzy mosty: na Wiśle, Sole i Młynówce, wiadukt kolejowy, przejście podziemne oraz pięć rond. Najdłuższy most to 463-metrowy obiekt na Sole. Przebudowana zostanie sieć istniejących dróg. Obwodnica wyposażona zostanie w urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, ochrony środowiska oraz systemy odwodnienia i oświetlenia. Obwodnicą Oswięcimia pojedziemy w kwietniu 2024 roku. Koszt inwestycji to 467 mln zł. Wykonawcą obwodnicy jest firma Budimex. Co się dzieje na budowie obwodnicy Oświęcimia – stan na listopad 2022 r.

- Geodeci wytyczają już przebieg drogi, a saperzy sprawdzają teren pod kątem ewentualnych niewybuchów. Rozpoczęło się także zdejmowanie warstw gleby na trasie obwodnicy.

Przypominamy, ze część obwodnicy Oświęcimia przebiega w sąsiedztwie byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady Auschwitz-Birkenau. W związku z tym został opracowany Raport z oceny oddziaływania na dobro światowego dziedzictwa - Auschwitz-Birkenau niemiecki, nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady (1940-1945), w którym szczegółowo opisano genezę specjalnego traktowania tego obszaru. Przeprowadzono analizy uwarunkowań lokalizacji i rozwiązań elementów drogi oraz sformułowano zalecenia, które należało ująć na kolejnych etapach przygotowania i realizacji inwestycji.

- Raport był analizowany przez ekspertów wskazanych przez UNESCO. Wykonawca opracowując projekt budowlany, uwzględnił zapisy zawarte w Raporcie i zastosował rozwiązania zgodne z tymi zapisami. Sprawą priorytetową jest bezkonfliktowe funkcjonowanie „dobra światowego dziedzictwa” oraz drogi krajowej – zaznaczają drogowcy.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 44 Jak dojadę - Oświęcim