1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Odwołania i skargi w przetargu na budowę tunelu w Świnoujściu

Odwołania i skargi w przetargu na budowę tunelu w Świnoujściu

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2018-01-26
Odwołania i skargi w przetargu na budowę tunelu w Świnoujściu
Wybrano wykonawcę tunelu w Świnoujściu ale sa odwołania i skargi. Zdjęcia: UM Świnoujście
Musimy jeszcze poczekać na rozstrzygnięcie przetargu na wybór wykonawcy tunelu drogowego w Świnoujściu. Sąd w Szczecinie po rozpatrzeniu odwołań, musi jeszcze zająć się skargą na wydaną decyzję.

W przetargu na realizację tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu Krajowa Izba Odwoławcza uznała dwa odwołania złożone przez oferentów w tym postępowaniu na pierwotny wybór oferty najkorzystniejszej (wybrano wówczas konsorcjum Astaldi). Spowodowało to unieważnienie poprzednich rozstrzygnięć, a w konsekwencji dokonanie ponownej oceny ofert.

Inwestor – Miasto Świnoujście zapewnił Komisję Przetargową, iż posiada środki finansowe umożliwiające również wybór kolejnej oferty, konsorcjum PORR, której wartość przekraczała środki przeznaczone przez zamawiającego na realizację zadania. Ta informacja pozwala Komisji Przetargowej na dalsze działania, które muszą być prowadzone zgodnie z rozstrzygnięciami prawnymi w tej sprawie.

Jednak, 24 stycznia, wpłynęła do GDDKiA kopia skargi na wyrok KIO w sprawie odwołania złożonego przez konsorcjum PORR złożona przez konsorcjum TOTO i ICM do Sądu Okręgowego w Szczecinie.

- W związku z tym, iż Sąd ma prawo do zmiany wyroku KIO i wydania orzeczenia co do istoty sprawy konieczne jest wstrzymanie się co do dalszych kroków związanych z dokonaniem wyboru oferty najkorzystniejszej w tym przetargu do czasu rozstrzygnięcia sprawy przez Sąd Okręgowy w Szczecinie – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Tunel drogowy w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, będąca również częścią toru wodnego do portu w Szczecinie. Obecnie komunikacja odbywa się promami, które nie posiadają wystarczającej przepustowości (co powoduje często długi czas oczekiwania na prom) i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne. Wspomniane powyżej problemy rozwiąże powstanie stałej przeprawy. Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego. Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu, każdy o szerokości 3,5 m., poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 3 Jak dojadę - Świnoujście