1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Olbrzymie zainteresowanie budową S19 na Podkarpaciu

Olbrzymie zainteresowanie budową S19 na Podkarpaciu

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2021-03-03
Olbrzymie zainteresowanie budową S19 na Podkarpaciu
Znamy oferty dla drogi ekspresowej S19 Iskrzynia - Miejsce Piastowe - Dukla. Zdjęcia: GDDKIA
Poznaliśmy oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu. Realizacją ponad 20 kilometrowej trasy od węzła Iskrzynia do węzła Dukla zainteresowanych jest dwudziestu wykonawców. Podpisanie umów planowane jest w trzecim kwartale tego roku.

W przygotowaniu jest ok. 74-kilometrowy odcinek przyszłej S19 od węzła Babica do granicy państwa w Barwinku. Dla dwóch odcinków (Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe - Dukla) ogłoszone zostały już przetargi na realizację (Projektuj i buduj), zaś na pozostałych odcinkach wykonawcy pracują nad rozwiązaniami projektowymi, przygotowując koncepcje programowe (KP). Zakończenie opracowywania KP i ich odbiór planowane jest do połowy 2021 r.


Mapa drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Barwinek

Mapa drogi ekspresowej S19 Rzeszów - Barwinek, odcinki w przetargu i planowaniu. Mapa: GDDKIA

Przetarg dla odcina via Carpatia pomiędzy Iskrzynią a Duklą podzielony jest na dwie części: S19 Iskrzynia - Miejsce Piastowe oraz S19 Miejsce Piastowe - Dukla. Dla pierwszego zadania najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum spółek Aldesa Construcciones – ponad 365 mln zł. Dla odcinka do Dukli najniższą ofertę na kwotę ponad 478,9 zł złożyła spółka Strabag. Oferty są dużo tańsze od budżetu jaki GDDKIA miała zaplanowany na ta inwestycję.

Rok 2021 pod znakiem przetargów na S19, S17, S6 i S10

S19 Iskrzynia - Miejsce Piastowe

Zaprojektowaniem i budową pierwszego odcinka o długości 10,3 km zainteresowanych jest jedenastu wykonawców i wszystkie oferty mieszczą się w budżecie GDDKIA - ok. 579,9 mln zł. Najniższą ofertę na kwotę 365 074 863,33 zł złożyło konsorcjum firm Aldesa Construcciones Polska (lider) i Aldesa Construcciones (partner).

Pozostałe oferty:  

  • Budimex - 392,4 mln zł,
  • Strabag – 400,4 mln zł,
  • konsorcjum firm Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner) – 424,5 mln zł
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construccion (partner) – 440 mln zł
  • Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret – 444,2 mln zł,
  • konsorcjum firm Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner) – 448,2 mln zł,
  • Mota-Engil Central Europe – 452,5 mln zł,
  • Polaqua – 456,7 mln zł,
  • konsorcjum firm Polbud-Pomorze (lider), MPDiM i Intop Warszawa (partnerzy)- 461 mln zł,
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 503,5 mln zł,

Odcinek S19 Iskrzynia – Miejsce Piastowe będzie miał długość 10,3 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstaną dwa węzły drogowe (Iskrzynia i Miejsce Piastowe), Obwód Utrzymania Drogowego (OUD) Miejsce Piastowe, obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (dwie estakady, pięć wiaduktów drogowych, 11 mostów w ciągu drogi ekspresowej, przejście nad S19 dla zwierząt średnich, przejście pod obiektem inżynierskim dla średnich zwierząt, przejście pod obiektem inżynierskim dla małych zwierząt), urządzenia BRD oraz urządzenia ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna. 

Droga ekspresowa S19 Iskrzynia - Dukla

Droga ekspresowa S19 Iskrzynia - Dukla. Wizualizacja: GDDKIA

S19 Miejsce Piastowe - Dukla

Zaprojektowaniem i budową drogi ekspresowej o długości 10,1 km zainteresowanych jest osiem firm. Najniższą ofertę na kwotę ponad 478,9 mln zł złożyła spółka Strabag. Wszystkie złożone oferty mieszczą się w budżecie jaki GDDKIA przewidziała na realizację zadania – 704,6 mln zł.  

Pozostałe oferty:  

  • Budimex - 486,4 mln zł,
  • Polaqua - 508 mln zł,
  • Kolin Insaat Turizm Sanayi Ve Ticaret – 524,6 mln zł,
  • konsorcjum firm Mostostal Warszawa (lider) i Acciona Construccion (partner) - 546,4 mln zł,
  • konsorcjum firm Metrostav Polska (lider) i Metrostav Infrastructure (partner) – 554,4 mln zł,
  • Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor - 568 mln zł,
  • Mota-Engil Central Europe – 573,5 mln zł,
  • konsorcjum firm Mirbud (lider) i Kobylarnia (partner) 586,7 mln zł,

Odcinek trasy S19 pomiędzy Miejscem Piastowym a Duklą będzie miał długość 10,1 km, przekrój dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Powstanie węzeł drogowy Dukla, para Miejsc Obsługi Podróżnych Równe (MOP kat. I), obiekty inżynierskie w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych (trzy estakady, pięć wiaduktów, sześć mostów, przejście górne dla dużych zwierząt, dwa przejścia dolne dla średnich zwierząt, przejście dolne dla małych zwierząt, dwa przepusty). Droga zostanie wyposażona w urządzenia BRD oraz ochrony środowiska. Przebudowane i rozbudowane zostaną kolidujące drogi poprzeczne, a także infrastruktura techniczna. 

S19 Babica – Barwinek w podziale na odcinki realizacyjne, stan prac

  • S19 Babica - Jawornik i Jawornik - Domaradz, długość ok. 23,5 km, obecny etap: opracowanie KP wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym,  

  • S19 Domaradz - Iskrzynia, długość ok. 12,1 km, obecny etap: opracowanie KP wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym,

  • S19 Iskrzynia - Miejsce Piastowe, długość ok. 10,3 km, obecny etap: przetarg „Projektuj i buduj” – wybór najkorzystniejszej oferty,

  • S19 Miejsce Piastowe - Dukla, długość ok. 10,4 km, obecny etap: przetarg „Projektuj i buduj” – wybór najkorzystniejszej oferty,

  • S19 Dukla - Barwinek (granica państwa), długość 18,3 km, obecny etap: opracowanie KP wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym.

S19 Lublin - Rzeszów - Barwinek  

W 2022 roku Rzeszów zyska połączenie drogą ekspresową S19 nie tylko z Lublinem, ale również z Warszawą za sprawą S17.

Rusza via Carpatia na północ od Lublina. S19 Lublin – Lubartów w realizacji

Obecnie na Podkarpaciu prace w terenie prowadzone są na sześciu odcinkach realizacyjnych, o różnym zaawansowaniu wynikającym z terminu otrzymania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID):  

  • S19 Lasy Janowskie - Zdziary, długość ok. 9,3 km, wartość umowy na realizację ok. 236,3 mln zł. 

  • S19 Zdziary - Rudnik nad Sanem, długość ok. 9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,9 mln zł. 

  • S19 Rudnik nad Sanem - Nisko Południe, długość ok. 6 km, wartość umowy na realizację ok. 196,3 mln zł. 

  • S19 Nisko Południe - Podgórze, długość ok. 11,5 km, wartość umowy na realizację ok. 272,5 mln zł. 

  • S19 Podgórze - Kamień, długość ok. 10,5 km, wartość umowy na realizację ok. 333,5 mln zł. 

  • S19 Kamień - Sokołów Małopolski Północ, długość ok. 8 km, wartość umowy na realizację ok. 286,4 mln zł. 

Mimo zimy nie zwalniają prace na podkarpackich odcinkach S19 Rzeszów - Lublin

Budowa drogi ekspresowej s19 Kamień - Podgórze

Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin - Rzeszów, odc. Kamień - Podgórze. Zdjecia: GDDKIA

W realizacji, w systemie „Projektuj i buduj”, jest także odcinek S19 Rzeszów Południe - Babica (10,3 km). W lipcu 2020 r. zawarto umowę z wykonawcą robót (konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construcción, kwota ok. 2,23 mld zł, termin: 70 miesięcy). Jednym z elementów, jaki powstanie w ramach tego odcinka, będzie tunel T1 o długości ok. 2,2 km.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S19 Jak dojadę - Dukla