Olbrzymie zainteresowanie budową S7 Warszawa – Grójec
- conadrogach.pl
- 2015-10-27
Budowa drogi ekspresowej S7 z Warszawy do Grójca podzielona została na 3 odcinki:
- węzeł Warszawa-Lotnisko – Lesznowola – ok. 6,6 km (wpłynęło 19 wniosków)
- Lesznowola – Tarczyn – ok. 14,8 km (wpłynęło 19 wniosków)
- Tarczyn – obwodnica Grójca – ok. 7,9 km (wpłynęło 20 wniosków)
Inwestycja zakłada powstanie dwujezdniowej trasy ekspresowej S7 o łącznej długości ok. 29 km. Dostępność do drogi będzie możliwa poprzez węzły drogowe: węzeł „Zamienie", węzeł „Lesznowola", węzeł „Antoninów", węzeł „Złotokłos", węzeł „Tarczyn Północ", węzeł „Tarczyn Południe". Powstaną także urządzenia ochrony środowiska jak i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Teraz GDDKiA oceni złożone wnioski pod kątem doświadczenia i potencjału kadrowego oraz zdolności ekonomicznej i finansowej wykonawcy. Do drugiego etapu przetargu i złożenia ofert zostaną zaproszeni wykonawcy (maksymalnie 20 wykonawców), którzy pozytywnie przejdą weryfikację złożonych wniosków. Chętni do realizacji inwestycji będą mogli złożyć ofertę, gdzie kryterium oceny będzie nie tylko cena ale również termin realizacji jak i okres gwarancji.
GDDKiA wymaga, aby Prace Projektowe i Roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone maksymalnie w ciągu 37 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca).
Odcinek drogi S7 z Warszawy do Grójca, odciążający zakorkowaną ulicę Puławską oraz ułatwi dojazd do stolicy kierowcom wjeżdżającym z południa Polski.