Osiem ofert w przetargu na zaprojektowanie S16 i obwodnicy Mrągowa
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2016-10-20
Najniższą cenę 3,112 mln zł zaproponowała firma EGIS z Warszawy, najwyższą 4, 943 mln zł - firma TRAKT z Katowic . Oprócz ceny zamawiający (GDDKiA) przyjął w przetargu jeszcze drugie kryterium oceny ofert: doświadczenie zespołu projektowego – 40%. Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał 15 miesięcy na zrealizowanie koncepcji programowej budowy drogi ekspresowej S16 na odcinku Borki Wielkie - Mrągowo wraz z obwodnicą Mrągowa w ciągu drogi krajowej nr 59.
Po zakończeniu prac nad koncepcją programową GDDKiA przystąpi do ogłoszenia przetargu na realizację zadania w systemie „projektuj i buduj”. Planowany termin ogłoszenia tego przetargu to początek 2018 roku.
Mapa przebiegu trasy: droga ekspresowa S16 wariant 2 (niebieski), DK59 wariant 3 (czerwony)
Droga krajowa nr 16 to główny szlak komunikacyjny Warmii i Mazur na linii wschód – zachód. Inwestycja będzie kolejnym etapem rozbudowy drogi. Projektowana droga będzie miała długość 19,7 km - 15,6 km w ciągu S16 oraz 4,1 km w ciągu drogi krajowej nr 59 jako obwodnica Mrągowa. Droga S16 przebiegać będzie w okolicach miejscowości Borki Wielkie, Sorkwity, Nowe Bagienice, Bagienice, Marcinkowo, a następnie ominie Mrągowo od strony południowo-zachodniej. Droga na odcinku S16 będzie miała przekrój dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, natomiast na przebiegu obwodnicy Mrągowa w ciągu DK59 będzie to droga o przekroju jednojezdniowym, dwu lub trzypasowym (1x2 lub 2+1). Dostęp do drogi ekspresowej będzie możliwy jedynie poprzez węzły drogowe: Sorkwity, Bagienice i Mrągowo.