Oto oferty na S19 od Niska do Sokołowa Małopolskiego
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-11-20
Odcinek S19 od Niska do Sokołowa Małopolskiego realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”. Trasę podzielona na trzy zadania:
- Nisko Południe – Podgórze (dł. ok. 11,5 km) wpłynęło 7 ofert o wartości od 272 do 436 mln zł
- Podgórze - Kamień (dł. ok. 10,5 km) wpłynęło 7 ofert o wartości od 284 do 580 mln zł
- Kamień - Sokołów Małopolski Północ (dł. ok. 7,9 km) wpłynęło 9 ofert o wartości od 234 do 366 mln zł
- Komisja przetargowa sprawdzi teraz oferty i wyłoni najkorzystniejsze. Podpisanie umów z wykonawcami planowane jest na II kwartał 2018 roku – poinformował rzeszowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie zaprojektowanie poszczególnych odcinków drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie. Okresy zimowe (tj. od 15 grudnia do 15 marca) będą wliczane tylko do czasu objętego projektowaniem. Do czasu realizacji robót przerwy zimowe nie będą wliczane. Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w II połowie 2019 r. a zakończenie w 2021r.
Via Carpatia
Idea utworzenia szlaku Via Carpatia została zapoczątkowana w 2006 r. w Łańcucie przez ministrów Litwy, Polski, Słowacji i Węgier pod patronatem Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. Rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.), wskazuje budowę szlaku jako główny priorytet inwestycyjny.
Trasa międzynarodowa via Carpatia w ciągu której biegnie m.in droga S19. Mapa: GDDKIA, MIB
Korytarz Via Carpatia, którego głównym elementem jest droga ekspresowa S19 od granicy ze Słowacją w Barwinku aż do Białegostoku (Knyszyn), i dalej na północ stanowi priorytet w następnych latach, w szczególności w zakresie przyspieszenia prac przygotowawczych, tak by była możliwa jak najszybsza realizacja tego ciągu łączącego kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami.
W Polsce szlak Via Carpatia będzie miał długość ponad 700 km i przebiegał będzie przez województwa: podlaskie, mazowieckie, lubelskie i podkarpackie. Cały jej przebieg ma zapewnione finansowanie.