Otwarcie drogi S3 Polkowice – Lubin dopiero w połowie 2019 r.
W styczniu nie pojedziemy brakującym odcinkiem S3 Polkowice - Lubin. Prace znowu się przeciągają - z harmonogramów wynika, że droga będzie gotowa w połowie 2019 r. Zdjęcia: GDDKIA

Wiele było obietnic związanych z oddaniem brakującego odcinka Polkowice – Lubin drogi ekspresowej S3 Nowa Sól - Legnica. Począwszy od szumnych zapowiedzi, że całą trasą pojedziemy we wrześniu 2018 r, po trzymanie kciuków za termin grudniowy. Ostatecznie jedną jezdnią S3-ki mieliśmy pojechać do końca stycznia…okazuje się jednak, że ekspresówka może być otwarta dopiero w połowie tego roku.

Realizacja drogi ekspresowej S3 na odcinku od Polkowic do Lubina rozpoczęła się na początku 2015 roku (kontrakt na projekt i budowę popisano 22 grudnia 2014 r.). Wykonawcą inwestycji na liczącym ponad 14 kilometrów odcinku trasy jest włoska firma Salini. W skład konsorcjum wchodzą: lider Salini Polska Sp. z o.o. oraz partnerzy: Salini Impregilo S.p.A., Todini Costruzioni Generali S.p.A. oraz PRI-B Export-Pribex Sp. z o.o.

 

Od dawna wiadomo było, że firma Salini nie zrealizuje przedsięwzięcia w określonym w kontrakcie czasie. Problemy na budowie zaczęły się jeszcze w 2017 roku, kiedy to podwykonawcy dopominali się o zaległe płatności, blokując w ramach protestu drogę. Dodatkowo słaba mobilizacja prac i błędy w organizacji i koordynacji robót doprowadziły do olbrzymich opóźnień. Wdrożone programy naprawcze nie dały niestety pożądanych efektów i terminy udostępnienia jezdni kierowcom przekładane były już kilka razy. Podobnie jest teraz, bo wiele wskazuje na to, że w styczniu nie pojedziemy jedną jezdnią S3-ki, a do końca marca nie uda się ukończyć wszystkich prac.

 

Koniec roku 2018 na budowie drogi ekspresowej S3 Polkowice – Lubin - galeria zdjęć

Koniec roku 2018 na budowie drogi ekspresowej S3 Polkowice – Lubin - galeria zdjęć

 

Przypomnijmy, przed świętami Bożego Narodzenia kierowcy dostali jedynie fragment węzła w Polkowicach. Prace bitumiczne miały być wznowione od początku 2019 roku. Przy sprzyjających warunkach atmosferycznych, wykonawca w styczniu planował częściowo przełożyć ruch na jedną jezdnię pomiędzy węzłami Lubin Północ, a Polkowicami. Termin znowu uciekł…

 

Połowa 2019 roku – to prawdopodobny termin oddania odcinka S3 Polkowice – Lubin. Wynika on z przedstawionych przez wykonawcę planów i harmonogramów prac. To rok później niż termin wynikający z umowy. Za opóźnienia GDDKIA pobiera kary, jednak ile ostatecznie wyniosą dowiemy się dopiero po zakończeniu prac.

 

Na Dolnym Śląsku oprócz budowy odcinka Kaźmierzów - Lubin Północ powstaje jeszcze fragment z Bolkowa do Lubawki (granica z Czechami). Umowy z wykonawcami prac w formule projektuj i buduj podpisano w październiku 2018 r. Dwa odcinki na jakie podzielono trasę, sa obecnie w fazie projektowej.

 

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

do maniek
2019-02-21 08:18
Ty nie bądź taki kozak, bo możesz w tyte zarobić ! Szacunek dla górników !
S3
2019-02-19 05:56
Coś się ruszyło z budową tego odcinka?
maniek
2019-02-09 21:00
mogli to górnikom zlecić - oni są nauczeni - nie da się... jak to k...wa się nie da?wiedza owszem jest potrzebna, aby zrobić porządną drogę, ale liczy się też pomysłowość i poczuvie obowiązku, a tego "rylom " nie brakuje, makaroniarze pewnie przyzwyczajeni do sjesty, a zresztą do cholery - dlaczego mamy zatrudniac cudzoziemców - nasi nie potrafią?
grand
2019-02-08 11:26
Tak to jest, jak ,,dobra zmiana" wyrzuciła z GDDKiA prawdziwych fachowców branży drogowo-mostowej. Teraz tam nie ma komu pilnować i nadzorować rzetelności i terminowości prowadzonych robót wynikających w przyjętych w Umowach harmonogramów realizacyjnych. Kary umowne - nie załatwią problemu ogromnych opóźnień w realizacji zadań umownych; a Polacy cierpią na brak zaplanowanych dróg.
Idi
2019-02-03 19:36
Połowa 2019 to.mam rozumieć czerwiec czyli przed okresem urlopowym, czy połowa to wg nich następne 6 miesięcy roku?
januszek
2019-02-02 18:58
no dobrze zostanie firma ukarana wysokimi karami finansowymi ,a gdzie te srodki finansowe pujdą czy my jako społeczenstwo cos z tej kary dostaniemy?
muy
2019-02-02 18:26
kiedy wreście wyleci ze stanowiska firmująca ten burdel dyrektor wrocławskiej GDDiA Lidia M. , która otworzyła ten odcinek już w lipcu 2018
Auto2019
2019-02-01 13:58
Nigdy nie polecam żadnych włoskich Firm. Akurat to Salini nie jest jest jeśće najgorsza. Najgorsza to jest Impresa Pizzarotti i TOTO Construzioni. Ale na szczęście nie ma Salini z S3 tak żle, bo gorżej ma TOTO z S5 koło Poznania albo trzy etapy S5 na Kujawsko Pomorskim gdżie zaawansowania wynoszą 25% prżez dwa Lata i S61 Suwałki- Budzisko zero% budowane prżez Impresa Pizzarotti. I. Pizzarotti to Król a TOTO to Krżiężniczka opóżnien.
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: