Pat w przetargu na S1 obwodnicę Węgierskiej Górki. Na wykonawcę czekamy ponad rok
Trudności z wyłonieniem wykonawcy S1 Przybędza - Milówka, obwodnicy Węgierskiej Górki. Obwodnica to część drogi ekspresowej S1 Bielsko-Biała - Żywiec - Zwardoń. Zdjęcia: GDDKIA

Przetarg na projektuj i buduj dla obwodnicy Węgierskiej Górki, która połączy w jedną całość trasę ekspresową S1 Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń ruszył jeszcze w 2018 roku. Do dzisiaj nie znamy wykonawcy prac i wszystko wskazuje na to, że nie poznamy go jeszcze przez najbliższe miesiące…

Przypomnijmy, przetarg na wybór wykonawcy odcinka drogi ekspresowej S1 Przybędza – Milówka tzw. obejście Węgierskiej Górki, ruszył jeszcze w 2018 r. W czerwcu dowiedzieliśmy się, że wpłynęło 7 ofert. Ofertę z najniższą ceną złożyło konsorcjum Toto S.p. A. Costruzioni Generali w wysokości ponad 1,18 mld zł i drogowcy uznali ją za najkorzystniejszą. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad początkowo zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia ponad 1,3 mld zł.

Od tego wyboru odwołało się trzech wykonawców: onsorcjum Salini, Mirbud oraz China Railway. Następnie wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej unieważniono czynności wyboru oferty najkorzystniejszej konsorcjum Toto S.p. A Costruzioni Generali i wykluczono z postępowania Toto oraz Salini.

Po powtórzeniu czynności wyboru oferty najkorzystniejszej i zwiększeniu planowanego budżetu na inwestycję, wybrano ofertę konsorcjum (lider) MIRBUD S.A., PBDiM KOBYLARNIA S.A., Zrzeszenie Budowlane “INTERBUDMONTAZ” S.A. z ceną za realizację zamówienia w wysokości prawie 1,38 mld zł.

Od wyboru konsorcjum MIRBUD S.A. odwołało się konsorcjum Intercor+Stecol. Wyrokiem KIO z dnia 6 czerwca 2019 r., odwołanie zostało uwzględnione i nakazano wykluczenie konsorcjum MIRBUD S.A.

Firmy, które złożyły oferty w ogłoszonym w I połowie 2018 r. przetargu na projekt i budowę drogi S1 Przybędza – Milówka:

1. TOTO Sp. p. A Construzioni Generali Chieti - Włochy - 1 181 722 055,38 zł

2. Konsorcjum: Lider - Mirbud S. A. Skierniewice + Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S. A. Kobylarnia + Prywatna Spółka Akcyjna Zrzeszenie Budowlane „Imterbudmontaż” Kijów – Ukraina - 1 378 952 702,84 zł

3. Konsorcjum: Salini Impregilo via dei Missaglia Mediolan – Włochy + Salini Polska Warszawa - 1 440 576 849,41 zł

4. Konsorcjum: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor Zawiercie + Stecol Corporation Chiny - 1 493 092 486,29 zł

5. Konsorcjum: China Railway 14th Bureau Group Chiny + Polbud – Pomorze Pakość - 1 582 697 840 zł

6. Konsorcjum: PORR S.A. Warszawa + Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa S. A. – Lubin - 1 716 508 213,36 zł

7. Konsorcjum: Metrostav Polska Warszawa + Metrostav Praga – Republika Czeska - 1 794 813 938,35 zł.

 

Przetarg na S1 w zawieszeniu

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wraz z ministerstwem infrastruktury zastanawia się co dalej robić – ponownie zwiększyć budżet i wybrać kolejną nową ofertę, czy ogłosić nowy przetarg.

- Dotychczas nie podjęto wiążących decyzji i aktualnie trwają analizy dotyczące dalszego toku postępowania w przedmiotowym przetargu. Wybrany w przetargu wykonawca będzie miał okres 34 do 37 miesięcy na realizacje zamówienia od zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca) – okres ten wliczany jest do okresu projektowania. Zgodnie z obecnym harmonogramem inwestycji, planowany termin zakończenia robót upływa w 2023 r. – informuje w piśmie ministerstwo infrastruktury.

Droga S1 na odcinku Przybędza - Milówka - obwodnica Węgierskiej Górki - będzie miała ponad 8,5 km długości. Trasa będzie posiadała dwa typy przekroju: jednojezdniowy na odcinku przed i za tunelami (jedna jezdnia po dwa pasy ruchu) oraz dwujezdniowy na odcinku tunelowym oraz miedzy tunelami (dwie jezdnie po dwa pasy ruchu). Długość tuneli to ok. 830 m i 1000 m. Na początku i końcu odcinka rozbudowane zostaną o brakujące łącznice – węzły „Przybędza” i „Milówka” wykonane częściowo w ramach budowy sąsiednich odcinków.

Obecnie długość odcinka drogi ekspresowej S1 od Bielska-Białej do Zwardonia wynosi 45,115 km. Wybudowanie Obejścia Węgierskiej Górki połączy istniejące odcinki Bielsko-Biała-Przybędza i Milówka-Zwardoń (granica państwa). Docelowo trasa będzie miała 53,169 km, co umożliwi kierowcom przejazd z Bielska-Białej na Słowację w niespełna 30 min.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Maria
2019-08-05 12:18
Włosi przez 2 lata rozrabiają w sądach,po czym porzucają budowe..
Bart
2019-07-28 20:58
kolego kon, z tego co widzę w budżecie mieści się jeszcze MIRBUD z Kobylarnią, z tego co wiem nie są to włosi, ale jeżeli jest inaczej, proszę mnie popraw. Do tej pory MIRBUD dobrze sobie radził na budowach. Sytuacja patowa wynika z odwołań i zaskarżeń wybranych Wykonawców przez inne firmy biorące udział w przetargu i to jest sedno tego newsa. Nie pieniądze o których piszesz.
kon
2019-07-25 13:07
kolego bart sam doczytaj. gddkia daje 1.3 mld za ten kontrakt tylko wlosi daja mniej co nie dziwi nikogo ze sa najtansi a potem po pol roku zchodza z budowy. wszystkie inne firmy daja ponad 1.3 i grubo ponad to wiec napisalem ze za frajer za 1.3 mld nikt nie bedzie budowac tylko zjebani wlosi.
Bart
2019-07-24 00:07
@kon przeczytaj jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem
kon
2019-07-23 23:10
pewnie za frajer nikt nie chce budowac

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: