1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Pierwszy etap prac dla przyszłej S10 w Wielkopolsce Piła - Wyrzysk

Pierwszy etap prac dla przyszłej S10 w Wielkopolsce Piła - Wyrzysk

  1. Anna Kluba
  2. conadrogach.pl
  3. 2018-12-11
Pierwszy etap prac dla przyszłej S10 w Wielkopolsce Piła - Wyrzysk
Jak pobiegnie planowana droga ekspresowa S10 Piła-Wyrzysk. Projektanci rozpoczęli spotkania z samorządowcami w celu ustalenia najlepszych korytarzy dla trasy. Zdjęcia: GDDKIA
Odbyły się już pierwsze spotkania drogowców i projektantów z samorządowcami w sprawie omówienia wstępnych korytarzy przebiegu planowanej drogi ekspresowej S10 na odcinku Piła-Wyrzysk. Wyznaczenie korytarzy jest pierwszym etapem prac projektowych prowadzących do wykonania Studium Korytarzowego (SK). Długość trasy to ponad 30 km. Docelowo droga ma mieć po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Na spotkaniu informacyjnym, które odbyło się w Pile, przy udziale władz samorządowych, projektanci zaprezentowali wstępnie wyznaczone korytarze przebiegu drogi i zebrali uwagi o lokalnych uwarunkowaniach i nastrojach społecznych.

Wykonanie Studium Korytarzowego umożliwia określenie możliwych lokalizacji pasa terenu pod nowe inwestycje drogowe, z uwzględnieniem regionalnych i lokalnych uwarunkowań geograficznych, przyrodniczych i społecznych. R

Dla przyszłej drogi S10 rozpatrywane będą korytarze poprawne technicznie lecz najmniej kolidujące z istniejącą infrastrukturą.

 

- Rozwiązania na tym etapie mają charakter wstępny i stanowią dane wyjściowe do dalszych prac projektowych, których zwieńczeniem będzie posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych na etapie Studium Korytarzowego (SK) – podkreślają przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

 

Podczas posiedzenia Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (ZOPI), zostanie podjęta decyzja o rekomendacji bądź eliminacji danego wariantu. Do dalszych analiz rekomendowane będą min. 2 korytarze (optymalnie 2-3 korytarze).

 

Mapa z odcinkiem drogi ekspresowej S10 Piła - WyrzyskMapa z odcinkiem drogi ekspresowej S10 Piła - Wyrzysk. Mapa: GDDKIA

 

Następnym etapem prac projektowych będzie przygotowanie Studium Techniczno- Ekonomiczno–Środowiskowego (STEŚ), gdzie w poszczególnych , rekomendowanych korytarzach projektant wkreśli oś drogi, określi jej niweletę, a także opracuje powiązania z istniejąca siecią drogową, rozwiąże problemy obsługi terenów przyległych oraz zaproponuje sposoby pokonania przeszkód terenowych (obiekty inżynierskie) czy też kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną.

 

Jak zapewniają drogowcy opracowania projektowe na bieżąco konsultowane będą m.in. z organami poszczególnych samorządów województwa, powiatu i gminy, zarządcami dróg, kolei, wód, urządzeń infrastruktury technicznej oraz innych obiektów. Przeprowadzane będą również konsultacje społeczne zaproponowanych wariantów przebiegu drogi ekspresowej Piła – Wyrzysk, umiejscowienia węzłów i dwupoziomowych skrzyżowań z istniejącymi drogami. Konsultacje społeczne planowane są w drugiej połowie przyszłego roku.

 

Na końcowym etapie STEŚ odbędzie się posiedzenie Zespołu i Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych z udziałem władz samorządowych. Obradujący wytypują preferowany wariant przebiegu drogi ekspresowej S10 wskazany następnie we wniosku o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach. Ostateczne zatwierdzenie preferowanego wariantu drogi nastąpi w Decyzji Środowiskowej (DŚU).

 

Po uzyskaniu DŚU i zagwarantowaniu finansowania możliwe będzie ogłoszenie przetargu w formule Projektuj i Buduj. GDDKIA szacuje, że ten etap potrwa około trzy lata.

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S10