Plan na północno-zachodnią obwodnicę Starachowic na DW744
- conadrogach.pl
- 2015-02-18
Do końca kwietnia 2016 roku ma powstać projekt i powinny być uzyskane wszystkie niezbędne zezwolenia na budowę północno - zachodniej obwodnicy Starachowic. Następnie Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosi przetarg i w trybie Zaprojektuj i Zbuduj będzie budował obwodnicę północno – zachodnią, czyli połączenie drogi krajowej nr 42 z drogą wojewódzką nr 744 o długości 4km.
Na drodze krajowej nr 42 zostanie wybudowane rondo, z którego zjazd prowadził będzie na przejście nad rzeką Kamienną i torami. W planach jest utworzenie zjazdu na Specjalną Strefę Ekonomiczną „Starachowice”, natomiast droga zakończy się za terenami Miejskiego Zakładu Komunikacji.
Powstaną trzy warianty budowy tej drogi, spośród których zostanie wybrany docelowy. Jak zapewnił Damian Urbanowski, Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich, taki przebieg nowego odcinka DW744 jest zgodny z zagospodarowaniem przestrzennym Starachowic.
Planowana jest także przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 744. Ma ona polegać na modernizacji starego śladu drogi istniejącej, która połączy północno – zachodnią obwodnicę Starachowic ze skrzyżowaniem w Tychowie Starym. Na jednym i drugim końcu tego odcinka zaplanowane jest wybudowanie ronda. Ponadto powstaną drogi serwisowe, miejsca postojowe dla samochodów ciężarowych i osobowych, budowa stacji meteo oraz miejsca do ważenia i kontroli pojazdów, co pomoże utrzymywać drogi na wysokim standardzie.
Jak zapowiadają lokali samorządowcy zostaną podjęte stosowne działania, aby projekt budowy północo – zachodniej obwodnicy Starachowic został ujęty w Regionalnym Programie Operacyjnym. V oś priorytetowa na lata 2014 – 2020 umożliwia finansowanie, rozwój, budowę i modernizację sieci dróg wojewódzkich. Szacowany koszt budowy północno – zachodniej obwodnicy Starachowic przewidywany jest na 46 mln złotych.
Obwodnica Wąchocka wsparciem dla Starachowic
Władze Powiatu Starachowickiego starają się także o przebudowę DK42 i budowę Obwodnicy Wąchocka, bo odpowiednie połączenie komunikacyjne miasta z tą obwodnicą dawałoby pełne rozwiązanie problemów drogowych powiatu starachowickiego, ponieważ większość ruchu zwłaszcza tego gospodarczego kieruje się do Skarżyska w kierunku drogi S7. Dlatego też lokalne władze apelują do wszystkich środowisk politycznych i gospodarczych, aby pomimo zakończenia konsultacji związanych z Projektem Budowy Dróg Krajowych do 2023 roku, nadal lobbowano za obwodnicą Wąchocka.
Powstaną trzy warianty budowy tej drogi, spośród których zostanie wybrany docelowy. Jak zapewnił Damian Urbanowski, Dyrektor Zarządu Dróg Wojewódzkich, taki przebieg nowego odcinka DW744 jest zgodny z zagospodarowaniem przestrzennym Starachowic.
Planowana jest także przebudowa drogi wojewódzkiej Nr 744. Ma ona polegać na modernizacji starego śladu drogi istniejącej, która połączy północno – zachodnią obwodnicę Starachowic ze skrzyżowaniem w Tychowie Starym. Na jednym i drugim końcu tego odcinka zaplanowane jest wybudowanie ronda. Ponadto powstaną drogi serwisowe, miejsca postojowe dla samochodów ciężarowych i osobowych, budowa stacji meteo oraz miejsca do ważenia i kontroli pojazdów, co pomoże utrzymywać drogi na wysokim standardzie.
Jak zapowiadają lokali samorządowcy zostaną podjęte stosowne działania, aby projekt budowy północo – zachodniej obwodnicy Starachowic został ujęty w Regionalnym Programie Operacyjnym. V oś priorytetowa na lata 2014 – 2020 umożliwia finansowanie, rozwój, budowę i modernizację sieci dróg wojewódzkich. Szacowany koszt budowy północno – zachodniej obwodnicy Starachowic przewidywany jest na 46 mln złotych.
Obwodnica Wąchocka wsparciem dla Starachowic
Władze Powiatu Starachowickiego starają się także o przebudowę DK42 i budowę Obwodnicy Wąchocka, bo odpowiednie połączenie komunikacyjne miasta z tą obwodnicą dawałoby pełne rozwiązanie problemów drogowych powiatu starachowickiego, ponieważ większość ruchu zwłaszcza tego gospodarczego kieruje się do Skarżyska w kierunku drogi S7. Dlatego też lokalne władze apelują do wszystkich środowisk politycznych i gospodarczych, aby pomimo zakończenia konsultacji związanych z Projektem Budowy Dróg Krajowych do 2023 roku, nadal lobbowano za obwodnicą Wąchocka.