• Facebook - conadrogach
Pod koniec 2019 r. powstanie 95 km trasy S17 Warszawa – Lublin
W budowie jest ok. 95 km drogi ekspresowej S17 łączącej stolicę z Lublinem. Zdjęcia: GDDKIA

Trwa budowa drogi ekspresowej S17 łączącej Warszawę z Lublinem. Prace prowadzone są na wszystkich brakujących odcinkach. Pod koniec przyszłego roku droga ma być w całości udostępniona kierowcom. Jedynym wąskim gardłem będzie obwodnica Kołbieli, gdzie prace potrwają dłużej. Łączny koszt całkowity budowy S17 pomiędzy węzłami Lubelska i Kurów Zachód to ponad 3,5 mld zł.

Realizację około 95 kilometrowej drogi ekspresowej S17 pomiędzy węzłami: Lubelska (na obwodnicy Warszawy)i Kurów Zachód podzielono na 7 odcinków. Pierwszymi z nich na trasie Garwolin – Kurów pojedziemy w połowie 2019 roku. Na pozostałe w kierunku Warszawy poczekamy do końca roku.

 

Budowa drogi ekspresowej S17 na trasie Warszawa - Garwolin

Budowa drogi ekspresowej S17 na trasie Warszawa - Garwolin. Zdjęcia: GDDKIA

Budowa drogi ekspresowej S17 Warszawa - Lublin w podziale na zadania:

  • węzeł Lubelska - początek obwodnicy Kołbieli – długość 15,2 km, wykonawca - STRABAG, oddanie w IV kwartał 2019 r.
  • obwodnica Kołbieli – długość 8,7 km, wykonawca STRABAG, oddanie w IV kwartale 2019 r.
  • koniec obwodnicy Kołbieli - Garwolin - długość 13 km, wykonawca - BUDIMEX, oddanie w IV kwartał 2019 r.
  • Garwolin - Gończyce - długość 12,2 km, wykonawca - BUDIMEX, oddanie w połowa 2019 r.
  • Gończyce – granica woj. mazowieckiego i lubelskiego - długość 13 km, wykonawca - BUDIMEX, oddanie w połowie 2019 r.
  • granica woj. mazowieckiego i lubelskiego - węzeł Skrudki – długość 20,2 km, wykonawca - PORR, oddanie w połowie 2019 r.
  • węzeł Skrudki - węzeł Kurów Zachód - długość 13,2 km, wykonawca - MOTA-ENGIL, oddanie w połowie 2019 r.

Na realizację tych odcinków S17 podpisano dwie mowy o dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Łączny koszt całkowity budowy S17 pomiędzy węzłami Lubelska i Kurów Zachód to ponad 3,5 mld zł, z czego dofinansowanie z UE to ok. 1,8 mld zł.

Budowa drogi ekspresowej S17 z warszawy do Lublina zakończy się pod koniec 2019 roku

Zdjęcia: GDDKIA

Ostatnim odcinkiem na którym rozpoczęto prace po uzyskaniu decyzji ZRID jest obwodnica Kołbieli. Obwodnicę Kołbieli (8,7 km), podobnie jak odcinek od w. Lubelska do początku obw. Kołbieli (15,2 km) realizuje w systemie „projektuj i buduj” firma Strabag. W sumie to blisko 24 km trasy o łącznej wartości ok. 600 mln zł. Za sprawą zmiany przekroju nowych odcinków przyszłej DK50, z jednej do dwóch jezdni, zaszła konieczność przeprojektowania węzła Kołbiel. Zamiast jednojezdniowego wiaduktu nad S17 zaprojektowano dwujezdniowy i zmieniono także kształt łącznic węzła. To przełożyło się na wydłużenie prac projektowych i późniejsze niż planowano złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. W efekcie wydłuży się czas ukończenia tego odcinka drogi S17.

- Obecnie prowadzone są rozmowy z wykonawcą dotyczące aneksu do umowy. Jednocześnie pracujemy nad taką organizacją ruchu w trakcie budowy obwodnicy Kołbieli by jesienią 2019 roku, po oddaniu do użytkowania odcinków przed i za obwodnicą kierowcy mogli pojechać jedną jezdnią omijając rondo w Kołbieli - informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Xwar
2018-09-14 20:15
Gratulacje dla drogowców i decydentów. Odcinek Garwolin - Gończyce jest niewątpliwie potrzebniejszy niż odcinek Warszawa - Kołbiel. Pewnie to tylko z perspektywy "warszawki" tak wygląda, a kraj ma zupełnie inne priorytety. Większość Polaków marzy by szybko przemknąć z Gończyc do Knurowa.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz:
DROGI W POLSCE
SPRAWDŹ CO NA DROGACH
WYZNACZANIE TRASY