Północno - wschodnia obwodnica Chrzanowa prawie gotowa
- conadrogach.pl
- Małopolski UM
- 2013-03-28
Pod koniec września planowane jest zakończenie budowy północno – wschodniej obwodnicy Chrzanowa łączącej autostradę A4 z droga krajową nr 79. Budowa obwodnicy Chrzanowa ma kosztować prawie 85 mln zł.
Przedmiotem projektu jest budowa obwodnicy Chrzanowa, przebiegającej w płn.-wsch. części obszarów intensywnego zainwestowania miejskiego – pomiędzy ul. Szpitalną (ciąg DW 781) a ul.Balińską (droga powiatowa nr 1036K, stanowiąca przedłużenie DW 933) i w połączeniu z autostradą A4, DK 79 oraz drogą powiatową nr 1013K Chrzanów – Zagórze - Wygiełzów.
Północno-wschodnia obwodnica Chrzanowa ma długość ponad 5 km. Powstało 6 skrzyżowań i most nad rzeką Chechło, trwa budowa wiaduktu nad ulicą Trzebińską. Dobrą wiadomością dla samorządów, które współfinansują inwestycję, jest zwiększenie dofinansowania z funduszy unijnych, z 55 mln zł do ponad 72 mln. Dzięki temu województwo małopolskie dopłaci 5,5 mln zamiast 12 mln, gmina Chrzanów - 6,3 mln zamiast prawie 17 mln, a powiat chrzanowski milion zł.
Obwodnica odciąży centrum Chrzanowa od ruchu. Poprawi się bezpieczeństwo na szczególnie obciążonej ul. Trzebińskiej, a także połączenie obu części miasta przedzielonych linią kolejową. Droga zapewni bezpośrednie połączenie między autostradą, chrzanowskim szpitalem powiatowym, drogą krajową nr 79 i zachodnią częścią Chrzanowa.
Ważnym efektem budowy obwodnicy będzie lepsza dostępność terenów pod inwestycje w Dolinie Chechło-Północ.
Północno-wschodnia obwodnica Chrzanowa ma długość ponad 5 km. Powstało 6 skrzyżowań i most nad rzeką Chechło, trwa budowa wiaduktu nad ulicą Trzebińską. Dobrą wiadomością dla samorządów, które współfinansują inwestycję, jest zwiększenie dofinansowania z funduszy unijnych, z 55 mln zł do ponad 72 mln. Dzięki temu województwo małopolskie dopłaci 5,5 mln zamiast 12 mln, gmina Chrzanów - 6,3 mln zamiast prawie 17 mln, a powiat chrzanowski milion zł.
Obwodnica odciąży centrum Chrzanowa od ruchu. Poprawi się bezpieczeństwo na szczególnie obciążonej ul. Trzebińskiej, a także połączenie obu części miasta przedzielonych linią kolejową. Droga zapewni bezpośrednie połączenie między autostradą, chrzanowskim szpitalem powiatowym, drogą krajową nr 79 i zachodnią częścią Chrzanowa.
Ważnym efektem budowy obwodnicy będzie lepsza dostępność terenów pod inwestycje w Dolinie Chechło-Północ.