Polsko-niemieckie inwestycje na wybrzeżu
- conadrogach.pl
- 2013-08-29
Oficjalnie zakończono wspólne, polsko-niemieckie, projekty drogowe, realizowane z Powiatem Uckermark w ramach programu Europejskiej Współpracy Terytorialnej INTERREG IV A.
Warunkiem skorzystania z unijnego dofinansowania jest przygotowanie spójnego projektu po obu stronach granicy, dlatego np. w przypadku drogi wojewódzkiej nr 122 przechodzącej przez Krzywin i Żarczyn, prowadzącej do przejścia granicznego w Krajniku Dolnym, projekt przewidywał również przebudowę odcinków dróg Potzlow-Uckermark oraz Seehausen-Blankenburg po stronie niemieckiej.
Strona polska i niemiecka planują wspólne zadania do kolejnego V INTERREGU na lata 2014-2020.
Jeśli finansowanie inwestycji drogowych znajdzie się w założeniach unijnego programu, to ZZDW w imieniu Województwa Zachodniopomorskiego wraz ze swoim niemieckim partnerem – powiatem Uckermark będą aplikowały o włączenie do programu modernizacji sześciu odcinków drogowych – trzech po stronie polskiej i trzech po niemieckiej. Po stronie polskiej chodzi o drogi wojewódzkie: DW122, DW125 i DW126 a po niemieckiej K7315 i K7316. Koszt tych inwestycji oszacowano wstępnie na ponad 12,3 mln euro. Jeśli wniosek zyskałby pozytywną opinie komisji konkursowej, to łącznie po polskiej i niemieckiej stronie można byłoby zmodernizować 26,6 km dróg.
Strona polska i niemiecka planują wspólne zadania do kolejnego V INTERREGU na lata 2014-2020.
Jeśli finansowanie inwestycji drogowych znajdzie się w założeniach unijnego programu, to ZZDW w imieniu Województwa Zachodniopomorskiego wraz ze swoim niemieckim partnerem – powiatem Uckermark będą aplikowały o włączenie do programu modernizacji sześciu odcinków drogowych – trzech po stronie polskiej i trzech po niemieckiej. Po stronie polskiej chodzi o drogi wojewódzkie: DW122, DW125 i DW126 a po niemieckiej K7315 i K7316. Koszt tych inwestycji oszacowano wstępnie na ponad 12,3 mln euro. Jeśli wniosek zyskałby pozytywną opinie komisji konkursowej, to łącznie po polskiej i niemieckiej stronie można byłoby zmodernizować 26,6 km dróg.