Pomorskie priorytety: S7, obwodnica Kościerzyny i Trasa Kaszubska
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-11-22
Decyzję o sfinansowaniu budowy obwodnicy Kościerzyny w ciągu DK20 Rada Ministrów podjęła na początku października. Trasa znalazła się wśród dwunastu obwodnic w kraju, które otrzymają środki z Ministerstwa Transportu. Zaprojektowana jest w przekroju 2+1 z naprzemienną możliwością wyprzedzania. Taki układ znacząco wpływa na poprawę bezpieczeństwa jazdy. Ttrasa powinna być gotowa w 2017 roku.
Kolejne wyzwania drogowe też są ambitne. W perspektywie 2014-20 mają być zrealizowane: Trasa Kaszubska jako droga ekspresowa S6, czyli 60-kilometrowe połączenie okolic Lęborka ze „starą" obwodnicą oraz obwodnica metropolitalna Trójmiasta. Ta licząca 30 kilometrów droga ekspresowa zaczynać się będzie w Chwaszczynie, jako zjazd z Trasy Kaszubskiej. Na południu trasa połączy się z południową obwodnicą Gdańska i obwodnicą Trójmiasta. Dziś przejeżdża nią 60 tysięcy samochodów na dobę.
- Inwestycje w drogi krajowe przekładają się na bezpieczeństwo. Liczba śmiertelnych wypadków na takich trasach na Pomorzu w ostatnich latach zmniejszyła się o 70 procent (ze 138 zabitych w 1997 roku do 44 w 2012 roku). Liczy się każdy wybudowany bezkolizyjny węzeł drogowy, każdy kilometr drogi ekspresowej, każda sygnalizacja świetlna, rondo, wydzielony pas ruchu, azyl dla pieszych czy bariera ochronna - informuje Robert Marszałek, dyrektor oddziału GDDKiA w Gdańsku.