Pomorskie priorytety: S7, obwodnica Kościerzyny i Trasa Kaszubska
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-11-22
Droga ekspresowa S7 w stronę Elbląga oraz obwodnica Kościerzyny otwierają listę drogowych inwestycji na Pomorzu. Kolejną priorytetową inwestycją jest budowa Trasy Lęborskiej.
Najważniejsze planowane na rok 2014 to kontynuacja budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku od Koszwał do Elbląga oraz rozpoczęcie realizacji obwodnicy Kościerzyny wciągu drogi krajowej nr 20, najbardziej zakorkowanego miasta na Pomorzu.
Decyzję o sfinansowaniu budowy obwodnicy Kościerzyny w ciągu DK20 Rada Ministrów podjęła na początku października. Trasa znalazła się wśród dwunastu obwodnic w kraju, które otrzymają środki z Ministerstwa Transportu. Zaprojektowana jest w przekroju 2+1 z naprzemienną możliwością wyprzedzania. Taki układ znacząco wpływa na poprawę bezpieczeństwa jazdy. Ttrasa powinna być gotowa w 2017 roku.
Kolejne wyzwania drogowe też są ambitne. W perspektywie 2014-20 mają być zrealizowane: Trasa Kaszubska jako droga ekspresowa S6, czyli 60-kilometrowe połączenie okolic Lęborka ze „starą" obwodnicą oraz obwodnica metropolitalna Trójmiasta. Ta licząca 30 kilometrów droga ekspresowa zaczynać się będzie w Chwaszczynie, jako zjazd z Trasy Kaszubskiej. Na południu trasa połączy się z południową obwodnicą Gdańska i obwodnicą Trójmiasta. Dziś przejeżdża nią 60 tysięcy samochodów na dobę.
- Inwestycje w drogi krajowe przekładają się na bezpieczeństwo. Liczba śmiertelnych wypadków na takich trasach na Pomorzu w ostatnich latach zmniejszyła się o 70 procent (ze 138 zabitych w 1997 roku do 44 w 2012 roku). Liczy się każdy wybudowany bezkolizyjny węzeł drogowy, każdy kilometr drogi ekspresowej, każda sygnalizacja świetlna, rondo, wydzielony pas ruchu, azyl dla pieszych czy bariera ochronna - informuje Robert Marszałek, dyrektor oddziału GDDKiA w Gdańsku.
Decyzję o sfinansowaniu budowy obwodnicy Kościerzyny w ciągu DK20 Rada Ministrów podjęła na początku października. Trasa znalazła się wśród dwunastu obwodnic w kraju, które otrzymają środki z Ministerstwa Transportu. Zaprojektowana jest w przekroju 2+1 z naprzemienną możliwością wyprzedzania. Taki układ znacząco wpływa na poprawę bezpieczeństwa jazdy. Ttrasa powinna być gotowa w 2017 roku.
Kolejne wyzwania drogowe też są ambitne. W perspektywie 2014-20 mają być zrealizowane: Trasa Kaszubska jako droga ekspresowa S6, czyli 60-kilometrowe połączenie okolic Lęborka ze „starą" obwodnicą oraz obwodnica metropolitalna Trójmiasta. Ta licząca 30 kilometrów droga ekspresowa zaczynać się będzie w Chwaszczynie, jako zjazd z Trasy Kaszubskiej. Na południu trasa połączy się z południową obwodnicą Gdańska i obwodnicą Trójmiasta. Dziś przejeżdża nią 60 tysięcy samochodów na dobę.
- Inwestycje w drogi krajowe przekładają się na bezpieczeństwo. Liczba śmiertelnych wypadków na takich trasach na Pomorzu w ostatnich latach zmniejszyła się o 70 procent (ze 138 zabitych w 1997 roku do 44 w 2012 roku). Liczy się każdy wybudowany bezkolizyjny węzeł drogowy, każdy kilometr drogi ekspresowej, każda sygnalizacja świetlna, rondo, wydzielony pas ruchu, azyl dla pieszych czy bariera ochronna - informuje Robert Marszałek, dyrektor oddziału GDDKiA w Gdańsku.