Ponad 500 mln zł z UE na budowę drogi S7 Warszawa - Grójec
Droga ekspresowa S7 - zachodnia obwodnica Radomia. Zdjęcia: GDDKIA

Unia Europejska dofinansuje budowę drogi ekspresowej S7 (odcinek Warszawa – Grójec). Wartość dofinansowania to nieco ponad 500 mln zł z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Nową drogą, południową wylotówką z Warszawy, pojedziemy wiosną 2021 roku.

28 grudnia Centrum Unijnych Projektów Transportowych podpisało z Generalną Dyrekcją Dróg KRajowych i Autostrad umowę o dofinansowaniu trasy S7 Warszawa - Grójec. Szacunkowa wartość inwestycji ze wszystkimi pracami przygotowawczymi i z wykupem gruntów to ok. 1,5 mld zł, dofinasowanie unijne wyniesie ponad 500 mln zł.

 

Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę południowego wylotu z Warszawy w ciągu drogi ekspresowej S7 od węzła Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do obwodnicy Grójca. To ponad 29 km trasy wraz z budową węzłów drogowych: Zamienie, Lesznowola, Antoninów, Złotokłos, Tarczyn Północ, Tarczyn Południe.

 

- Pierwsze efekty w terenie na budowie #S7 Warszawa - Grójec będzie można zobaczyć już wiosną 2019 r. Rozpoczynamy budowę nowego wyjazdu ze stolicy do Krakowa, czyli kolejnego odcinka S7 na południe Polski - powiedział Jacek Gryga, zastępca Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

 

Budowa trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania. Pierwsze  znich to odcinek od węzła Lotnisko  do węzła Lesznowola o długości ponad 6,6 km. Tu droga ma mieć po trzy pasy ruchu w każdym kierunku. Wykonawcą robót jest konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A., które wykona prace za prawie 221,4 mln zł.

 

Drugi 14,8 km odcinek, od węzłą Lesznowola do węzła Tarczyn Północ zrealizuje firma IDS-BUD. Prace wyceniono na około 388,7 mln zł. Umowa przewiduje też remont 17 km istniejącej drogi krajowej nr 7. Powstanie droga o przekroju dwie jezdnie po 2 pasy ruchu.

 

Natomiast trzeci, prawie 8 km odcinek od węzła Tarczyn Północ do początku obwodnicy Grójca wykona Mota-Engil Central Europe S.A. Wartość kontraktu to ponad 203,4 mln zł.  Powstanie trasa - dwie jezdnie po 2 pasy ruchu, która bedzie pełnić rolę obwodnicy Tarczyna.

 

Na prace projektowe i roboty budowlane przeznaczono 34 miesiące (z wyłączeniem miesięcy zimowych). Inwestycja powinna zakończyć się w 2021 r.

Po zakończeniu budowy odcinka Warszawa – Grójec droga ekspresowa S7 na terenie południowego Mazowsza będzie kompletna. Natomiast ukończoną drogą ekspresową S7 z Warszawy do Krakowa kierowcy mają pojechać pod koniec 2022 r.

ZOBACZ PODOBNE

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: