Ponad 71 km ekspresowej S7 Napierki – Płońsk czeka na wykonawców
- A.K.
- conadrogach.pl
- 2015-09-24
Dla usprawnienia realizacji drogi ekspresowej S7 Napierki - Płońsk podzielono ją na cztery odcinki realizacyjne:
- S7 Napierki-Mława (ok. 14 km),
- S7 Mława – Strzegowo (ok. 21,5 km),
- S7 Strzegowo-Pieńki (ok. 22 km),
- S7 Pieńki-Płońsk (ok. 13,7 km).
Postępowanie przetargowe prowadzone jest w trybie przetargu ograniczonego, co oznacza, że w pierwszym etapie będą składane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszonych zostanie maksymalnie 20 wykonawców, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu. Oferty oceniane będą pod katem trzech kryteriów (cena, czas realizacji i gwarancja).
- Wykonawca na etapie składania ofert będzie mógł zaproponować wykonanie zamówienia w terminie krótszym niż maksymalny wymagany okres 37 miesięcy, jednak nie krótszym niż 34 miesiące. Termin składania wniosków to 26 października br., natomiast podpisanie umowy przewidujemy w grudniu 2016 r. – informuje GDDKiA.
Zadaniem wyłonionych w przetargu wykonawców będzie, przed przystąpieniem do prac budowlanych, wykonanie projektów budowlanych i złożenie wniosków o ZRID (Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej) dla całego zadania. Inwestycja realizowana jest bowiem w systemie „Projektuj i buduj”.
Rozpoczęcie robót budowlanych planowane jest w I kwartale 2018 r., zakończenie najwcześniej w II kwartale 2020 r. Szacunkowy koszt budowy drogi S7 Napierki – Płońsk to łącznie ok. 2,5 mld zł. Jednak rzeczywisty koszt budowy poszczególnych odcinków będzie znany po rozstrzygnięciu przetargów.
Budowa drogi ekspresowej S7
Odcinek S7 Napierki – Płońsk będzie kontynuacją trasy budowanej obecnie w woj. warmińsko-mazurskim. Tu w budowie są bowiem cztery odcinki ekspresowej S7, między Miłomłynem a Olsztynkiem oraz między Nidzicą a Napierkami w sumie 61,6 km tej drogi. Przypomnijmy, w listopadzie ubiegłego roku rozpoczęła się budowa odcinka o długości 9 km między Miłomłynem i Ostródą (Ostróda Północ). Droga ma być gotowa na przełomie 2016 i 2017 roku. Z kolei odcinek S7 od Ostródy (węzeł Ostróda południe) do Olsztynka ma długość 20 km. Umowę na jego realizację podpisano w kwietniu 2015 roku a droga będzie gotowa w 2018 roku. Trzeci docinek drogi ekspresowej S7 ma długość 21 km i biegnie od Nidzicy do granicy województwa. Jego budowa wystartowała w styczniu 2015 toku i powinna zakończyć się również w 2018 roku. W czerwcu drogowcy podpisali umowę na budowę ostatniego, brakującego odcinka S7 Ostróda Północ – Ostróda Południe o dł. 9,7 km wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK16 o długości 8,7 km. Prace powinny zakończyć się w II połowie 2017 roku.
Zobacz szczegółowe mapy budowanych odcinków drogi ekspresowej S7
Z kolei na terenie województwa mazowieckiego trwa budowa drogi ekspresowej S7 od Radomia do granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego o długości 22 km. Droga powinna być gotowa w połowie 2018 roku. Z końcem lipca br. podpisano umowę na budowę zachodniej obwodnicy Radomia. Prawie 25-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S7 powinien zostać oddany do ruchu przed końcem 2018 roku. Kontrakt jest realizowany w systemie projektuj i buduj.
Prace budowlane prowadzone są także w woj. świętokrzyskim i małopolskim. Na część trasy prowadzone są także postępowania przetargowe.
Docelowo droga ekspresowa S7 połączy Trójmiasto (woj. pomorskie) i Rabkę (woj. małopolskie). Po zrealizowaniu wszystkich odcinków osiągnie 720 km długości.