Ponowny przetarg na obwodnicę Ostrowca Świętokrzyskiego na DK9 Radom – Rzeszów
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2019-07-08
To już drugie postępowanie przetargowe na realizację obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. Pierwsze zostało unieważnione, ponieważ złożone przez wykonawców oferty znacznie przekroczyły kwotę, jaką GDDKIA przeznaczyła na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy. Przypomnijmy, wpłynęły dwie oferty na kwoty w przedziale 72-73 mln złotych z czasem realizacji 36 miesięcy.
- W ramach drugiego postępowania dokonaliśmy optymalizacji materiałów przetargowych w zakresie wymagań dla przyszłego wykonawcy – dodają drogowcy. GDDKIA liczy, że tym razem złożone oferty będą bliższe jej szacunkom.
W ramach zadania planowane jest zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi jednojezdniowej klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym) o długości około 2,7 km. Przebiegała będzie ona nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 9 stanowiącej wylot z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa. W ramach inwestycji planowana jest m.in. korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w istniejącą trasę.
Budowa obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego ma przejąć ruch z obecnej DK9 na trasie Radom – Rzeszów. Obecnie DK9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku 23 tysiące pojazdów na dobę. Lokalni mieszkańcy i przedsiębiorcy wskazują, że obwodnica nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Ostrowca Świętokrzyskiego. Domagają się oni budowy nie jednojezdniowej a dwujezdniowej drogi krajowej nr 9 i drogi nr 42 łączącej Ostrowiec Świętokrzyski z systemem dróg ekspresowych w Polsce.