1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Ponowny przetarg na obwodnicę Ostrowca Świętokrzyskiego na DK9 Radom – Rzeszów

Ponowny przetarg na obwodnicę Ostrowca Świętokrzyskiego na DK9 Radom – Rzeszów

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-07-08
Ponowny przetarg na obwodnicę Ostrowca Świętokrzyskiego na DK9 Radom – Rzeszów
Mapa przebiegu projektowanej obwodnicy Ostrowca świętokrzyskiego w ciągu DK9 Radom - Rzeszów. Odcinek o dł. 2,7 km powstanie najwcześniej w 2022 r. Mapa: GDDKIA
Drogowcy ogłosili przetarg na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego w ciągu drogi krajowej nr 9 Radom – Rzeszów. To już drugie podejście do wyboru wykonawcy prac.

To już drugie postępowanie przetargowe na realizację obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego. Pierwsze zostało unieważnione, ponieważ złożone przez wykonawców oferty znacznie przekroczyły kwotę, jaką GDDKIA przeznaczyła na zaprojektowanie i wybudowanie obwodnicy. Przypomnijmy, wpłynęły dwie oferty na kwoty w przedziale 72-73 mln złotych z czasem realizacji 36 miesięcy.

- W ramach drugiego postępowania dokonaliśmy optymalizacji materiałów przetargowych w zakresie wymagań dla przyszłego wykonawcy – dodają drogowcy. GDDKIA liczy, że tym razem złożone oferty będą bliższe jej szacunkom.

W ramach zadania planowane jest zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi jednojezdniowej klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym) o długości około 2,7 km. Przebiegała będzie ona nowym śladem od węzła na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 755 do ulicy Opatowskiej w ciągu istniejącej drogi krajowej nr 9 stanowiącej wylot z Ostrowca w kierunku Opatowa i Rzeszowa. W ramach inwestycji planowana jest m.in. korekta części węzła, budowa wiaduktu nad drogą powiatową, budowa dwóch mostów oraz ronda w miejscu włączenia nowego przebiegu drogi krajowej nr 9 w istniejącą trasę.

Budowa obwodnicy Ostrowca Świętokrzyskiego ma przejąć ruch z obecnej DK9 na trasie Radom – Rzeszów. Obecnie DK9 przebiega przez Ostrowiec Świętokrzyski miejskimi ulicami, na których średnie natężenie ruchu przekraczało w 2015 roku 23 tysiące pojazdów na dobę. Lokalni mieszkańcy i przedsiębiorcy wskazują, że obwodnica nie rozwiąże problemów komunikacyjnych Ostrowca Świętokrzyskiego. Domagają się oni budowy nie jednojezdniowej a dwujezdniowej drogi krajowej nr 9 i drogi nr 42 łączącej Ostrowiec Świętokrzyski z systemem dróg ekspresowych w Polsce.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 9 Jak dojadę - Ostrowiec Świętokrzyski