Postęp prac na autostradzie A4
- conadrogach.pl
- info. prasowe
- 2015-12-15
Umowa na kontynuację budowy autostrady A4 na odcinku Rzeszów (węzeł Rzeszów Wschód) – Jarosław (węzeł Jarosław Zachód - Wierzbna) wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi została podpisana 16 września 2014 roku. Ma ona wartość 584,9 mln zł netto. Na realizację inwestycji konsorcjum Budimeksu (lider, 50 proc.) i Strabaga ma 14 miesięcy od podpisania umowy (z czasu na ukończenie wyłączono okresy zimowe tj. 2 razy po 3 miesiące od 15 grudnia do 15 marca).
Do wykonania po poprzednim wykonawcy pozostały następujące prace:
- budowa dwóch węzłów autostradowych - Łańcut i Przeworsk,
- budowa czterech miejsc obsługi podróżnych (Łukawiec, Palikówka, Budy i Młyniska),
- przebudowa 15 dróg poprzecznych,
- budowa 73 km dróg serwisowych,
- dokończenie 78 obiektów mostowych (14 nad autostradą, 20 w ciągu autostrady, 41 przepustów oraz 3 przejść gospodarczych,
- budowa kanalizacji deszczowej z układem zbiorników retencyjnych oraz przebudową rowów melioracyjnych,
- montaż 6 km ekranów akustycznych, 142 km barier energochłonnych i 92 km ogrodzeń.
Galeria z budowy autostrady A4 - listopada 2015 r.
Obecnie na odcinku autostrady A4 Rzeszów-Jarosław trwają prace na wszystkich frontach robót. Według stanu na koniec listopada wykonano już 63% nawierzchni z mieszanki mastyksowo-grysowej SMA, 87% nawierzchni z betonu asfaltowego o wysokim module sztywności, 93% podbudowy z betonu asfaltowego o wysokim module sztywności oraz 99% podbudowy z kruszywa łamanego mechanicznie. Zaawansowane sa także prace przy obiektach inżynierskich, drogach dojazdowych i infrastrukturze towarzyszącej.