Postępuje budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-09-18
Obecny zakres prac to przebudowa pętli tramwajowej, wymiana szyn i wybudowanie dodatkowych rozjazdów, która pozwoli na wyjazd tramwajów w kierunku ul. J. Turowicza. W zakresie układu drogowego, będą to: tunel pod ul. J. Turowicza, w dalszym etapie budowa tunelu między sanktuariami w Łagiewnikach wraz z przystankami tramwajowymi, przejście pod linią kolejową (dla relacji Kraków – Sucha Beskidzka), węzeł drogowy na ul. Zakopiańskiej.
Mieszkańcy i kierowcy muszą być przygotowani na duże utrudnienia w ruchu. W nocy ze środy na czwartek (19/20 września) w związku z wkroczeniem w kolejny etap prac przy budowie Trasy Łagiewnickiej zostaną wprowadzone zmiany w organizacji ruchu w rejonie skrzyżowania ulic Jerzego Turowicza, Zbigniewa Herberta i Wincentego Witosa:
- wprowadzony zostanie ruch dwukierunkowy po zachodniej stronie jezdni ciągu ulicznego Herberta-Turowicza z wykorzystaniem poszerzenia jezdni oraz przejazdów tymczasowych przez pas dzielący,
- nadal kontynuowane będzie zamknięcie ul. Witosa dla ruchu pojazdów i pieszych, zostanie wyznaczony alternatywny ciąg z wykorzystaniem pobliskiej ulicy Przykopy,
- przystanek autobusowy na ul. Turowicza zostanie przeniesiony na jezdnię zachodnią.
Trasa Łagiewnicka w Krakowie - zmiany w ruchu w związku z budową. Mapa: UM Kraków
Trasa Łagiewnicka będzie przebiegać od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ul. Witosa, Halszki i Beskidzkiej i ma być gotowa w 2020 r. Jej budowa wyniesie 802 mln zł.
Mapa obwodnic Krakowa. Budowa Trasy Łagiewnickiej
W ramach całej inwestycji powstanie 3,5 km drogi dwujezdniowej, z odcinkami tunelowymi oraz linią tramwajową (1,7 km) łączącą osiedle Kurdwanów i ulicę Zakopiańską. Ponadto powstanie pięć tuneli, nowe węzły drogowe, ekrany akustyczne, mosty, kładki, chodniki, ścieżki rowerowe oraz wspomniana linia tramwajowa.
- Co bardzo istotne, realizacja Trasy Łagiewnickiej otwiera drogę do budowy zachodniego odcinka tzw. III obwodnicy Krakowa, z trasami Pychowicką i Zwierzyniecką. Projekt przyczyni się do odciążenia ruchu w rejonie ścisłego centrum Krakowa. W tym w rejonie Alej Trzech Wieszczów umożliwi przejęcie ruchu międzydzielnicowego z centrum, co przełoży się na zmniejszenie emisji spalin i poprawę jakości powietrza – argumentowął powstanie trasy Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.