Powstaje Drogowa Trasa Średnicowa w Gliwicach
- conadrogach.pl
- Skanska, fot. DTS S.A.
- 2012-11-02
Trwa budowa niemal 3-kilometrowego odcinka Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach. Koszt budowy to ponad 244 mln zł. Drogowa Trasa Średnicowa to kluczowa arteria aglomeracji śląskiej - trzypasmowa droga szybkiego ruchu, łącząca pięć miast Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego: Katowice, Chorzów, Świętochłowice, Rudę Śląską i Zabrze. Kierowcy mogą obecnie korzystać z liczącego ok. 20 km odcinka trasy - od węzła z drogą S86 w Katowicach do centrum Zabrza.
Budową odcinka DTŚ od granic Zabrza do ul. Kujawskiej w Gliwicach o długości 2,8 km zajmuje się Skanska. - Budowa tej części "średnicówki" będzie miała istotne znaczenie dla układu komunikacyjnego Górnego Śląska, znajdzie się tam bowiem połączenie trasy z autostradą A1 i pośrednio - przez pobliski węzeł "Gliwice Sośnica" - z autostradą A4 – mówi Zbigniew Hamerlik, Menadżer Projektu, Skanska. – To nie pierwszy kontrakt realizowany przez Skanska dla spółki Drogowa Trasa Średnicowa. W latach 2006 – 2008 wybudowaliśmy ponad 3-kilometrowy odcinek Drogowej Trasy Średnicowej „Zachód” na terenie Rudy Śląskiej – dodaje.
W ramach inwestycji powstanie 2,8 km dwujezdniowej drogi wraz z infrastrukturą, dwa węzły drogowe oraz obiekty inżynieryjne, w tym cztery wiadukty oraz jeden obiekt mostowy. Zakres prac obejmuje m.in. roboty drogowe i konstrukcyjne, rozbiórki obiektów kubaturowych, prace z zakresu branży sanitarnej, energetycznej, telekomunikacyjnej oraz kolejowej.
Cała "średnicówka" w Gliwicach ma być bezkolizyjna. Od granicy Zabrza do węzła z A1 zaprojektowano ją jako drogę dwujezdniową (trzypasmową z pasem awaryjnym) - jak niemal cały istniejący odcinek Katowice – Zabrze. W trosce o mieszkańców wzdłuż trasy zaprojektowano ekrany akustyczne, dzięki którym zostanie znacznie ograniczona emisja hałasu
Drogowa Trasa Średnicowa, która ma połączyć Gliwice z Katowicami, to w tej chwili jedna z kluczowych arterii drogowych na Górnym Śląsku. Istniejący odcinek liczy ponad 20 km długości, a po zakończeniu prac przy odcinku zabrzańskim i gliwickim wydłuży się o kolejnych 11,3 km. Przebieg DTŚ w Katowicach na odcinku od węzła Roździeńskiego do węzła Dąb pokrywa się z przebiegiem drogi krajowej nr 79. Na pozostałym odcinku od 1 stycznia 2006 Drogowa Trasa Średnicowa nosi oznaczenia DW 902
W ramach inwestycji powstanie 2,8 km dwujezdniowej drogi wraz z infrastrukturą, dwa węzły drogowe oraz obiekty inżynieryjne, w tym cztery wiadukty oraz jeden obiekt mostowy. Zakres prac obejmuje m.in. roboty drogowe i konstrukcyjne, rozbiórki obiektów kubaturowych, prace z zakresu branży sanitarnej, energetycznej, telekomunikacyjnej oraz kolejowej.
Cała "średnicówka" w Gliwicach ma być bezkolizyjna. Od granicy Zabrza do węzła z A1 zaprojektowano ją jako drogę dwujezdniową (trzypasmową z pasem awaryjnym) - jak niemal cały istniejący odcinek Katowice – Zabrze. W trosce o mieszkańców wzdłuż trasy zaprojektowano ekrany akustyczne, dzięki którym zostanie znacznie ograniczona emisja hałasu
Drogowa Trasa Średnicowa, która ma połączyć Gliwice z Katowicami, to w tej chwili jedna z kluczowych arterii drogowych na Górnym Śląsku. Istniejący odcinek liczy ponad 20 km długości, a po zakończeniu prac przy odcinku zabrzańskim i gliwickim wydłuży się o kolejnych 11,3 km. Przebieg DTŚ w Katowicach na odcinku od węzła Roździeńskiego do węzła Dąb pokrywa się z przebiegiem drogi krajowej nr 79. Na pozostałym odcinku od 1 stycznia 2006 Drogowa Trasa Średnicowa nosi oznaczenia DW 902