Powstaje najdłuższa estakada w ciągu obwodnicy Kłodzka
- A.K.
- conadrogach.pl, GDDKiA
- 2016-10-06

Estakada o długości blisko kilometra (płyta główna, to prawie 900 m) jest wykonywana technologią nasuwania podłużnego. Każde z 20 przęseł składa się z dwóch, 500-tonowych segmentów (po około 22 m długości każdy). Pojedyncze segmenty są wytwarzane na miejscu w wytwórni przylegającej bezpośrednio do budowy. Nasuwanie segmentów na podpory obiektu wykonują dwa specjalistyczne siłowniki hydrauliczne. Nasuwanie każdego segmentu odbywa się w tempie około 6 – 7 metrów na godzinę, a więc trwa około 5 godzin i odbywa się raz w tygodniu. Poszczególne segmenty są następnie łączone kablami sprężającymi. Sprężanie to ma na celu zwiększenie nośności estakady. W przekroju każde przęsło przypomina figurę odwróconego trapezu, gdzie szersza z podstaw trapezu znajduje się na górze i stanowi nawierzchnie przyszłej jezdni.
Droga na estakadzie jest zaprojektowana jako droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu. Podstawowe dane estakady MG6: Całkowita długość: 1015 m (wraz z przylegającym do obiektu murem oporowym i przyczółkiem). Długość płyty pomostu: 897 m. Wysokość estakady w najwyższym punkcie: 19 m Ilość podpór: 21 Ilość przęseł: 20 (o długość 31 – 47,25 m) + 1 (11-metrowe na początku obiektu nad drogą gminną).
Obwodnica Kłodzka w ciągu drogi krajowej nr 33 i łącznik z DK46 – wizualizacje
Budowa obwodnicy Kłodzka ruszyła w marcu 2016 r. Obwodnica będzie liczyła około 6, 6 km długości w ciągu drogi krajowej nr 33 oraz około 2,6 km jako łącznik w ciągu drogi krajowej nr 46. Prace obejmą budowę m.in. 9 obiektów mostowych i remont istniejącej drogi krajowej nr 33 na długości blisko 2,4 km.