Poznaliśmy oferty na S5 Szubin – Jaroszewo
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2015-07-27
- Do drugiego etapu zostało zakwalifikowanych 20 wykonawców, którzy spełnili warunki udziału w postępowaniu. W odpowiedzi na wysłane zaproszenia, złożono 9 ofert. Najniższą cenę 351 971 806,20 zł. zaoferowało konsorcjum firm: TRAKCJA PRKiI S.A. (lider), Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR Sp. z o.o. (partner).; natomiast wartość najdroższej oferty to 483 589 451,88 złotych – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Teraz rozpocznie się badanie i ocena złożonych ofert, po czym zostanie dokonany wybór oferty najkorzystniejszej.
Przypomnijmy, jesienią 2014 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy ogłosiła postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawców na budowę i projektowanie odcinków drogi ekspresowej S5: Nowe Marzy – Dworzysko ( 23,3 km ); Dworzysko – Aleksandrowo ( 22,4 ) oraz Jaroszewo – gr. województwa ( 25,1 km ), Aleksandrowo – Tryszczyn ( 14,7 km ); Tryszczyn – Białe Błota ( 13,5 km ); Białe Błota – Szubin ( 9,7 km ); Szubin – Jaroszewo ( 19,3 km ). Postępowania przetargowe obejmują prawie 130 km drogi ekspresowej S5 na terenie województwa kujawsko- pomorskiego. Drogowcy planują podpisać umowy z wykonawcami jesienią bieżącego roku. Do połowy 2016 roku powinno trwać opracowanie projektu budowalnego czyli uszczegółowionego planu przebiegu drogi i rozwiązań technicznych zawartych w koncepcji. Przeprowadzona zostanie również ponowna analiza w zakresie ochrony środowiska ( w tym ekranów akustycznych). Prace te zakończą się wydaniem przez Wojewodę, Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej. Wtedy w I połowie 2017 roku będą mogły ruszyć wykupy gruntów pod inwestycję. Budowa przewidziana jest na lata 2017-2019.