Prace nad S10 Wyrzysk-Bydgoszcz-Toruń-Blinno
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2013-07-31
W celu aktualizacji obowiązującego Studium Techniczno-Ekonomicznego z 2001 roku GDDKiA zleciła przygotowanie opracowań o charakterze studialnym: Studium Korytarzowego, Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego i pozostałych materiałów umożliwiających wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach realizacji inwestycji dla drogi ekspresowej S10 na odcinku Wyrzysk-Bydgoszcz-Toruń-Blinno w granicach całego województwa kujawsko-pomorskiego.
Zgodnie z przyjętym harmonogramem projektu wykonano dotychczas Studium Korytarzowe, obecnie trwają prace nad Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowym (STEŚ) i Raportem oddziaływania na środowisko dla drogi ekspresowej S10, które zakończą się złożeniem wniosku i uzyskaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Zakończenie prac nad STEŚ, Raportem środowiskowym i złożenie wniosku o decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla całej inwestycji w granicach województwa planowane jest w 2014 roku.
Na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego przeprowadzane zostały konsultacje społeczne wymagane wewnętrznymi zarządzeniami GDDKiA. Miały one na celu prezentacje zamierzeń i wariantów przebiegu trasy wraz z rozwiązaniami technicznymi we właściwej szczegółowości dla tego etapu projektowania oraz wskazanie jak łagodzone będą ewentualne niekorzystne zmiany w otoczeniu. W ramach przeprowadzonych konsultacji społecznych mieszkańcy gmin, przez które projektowane są warianty przebiegu drogi ekspresowej mogli złożyć wnioski przede wszystkim dotyczące szczegółowych rozwiązań technicznych (dróg serwisowych w obrębie danej działki, dodatkowych przejazdów gospodarczych itp.), które są obecnie poddawane szczegółowej analizie przez Biuro projektowe.
Potwierdzeniem skuteczności przeprowadzonych konsultacji jest niewątpliwie bardzo duża ilość wniosków od mieszkańców poszczególnych gmin. Są one teraz dokładnie analizowane przez projektanta a inwestorowi (GDDKiA) pozwolą podjąć decyzje o ewentualnych korektach samego projektu.
Na etapie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego przeprowadzane zostały konsultacje społeczne wymagane wewnętrznymi zarządzeniami GDDKiA. Miały one na celu prezentacje zamierzeń i wariantów przebiegu trasy wraz z rozwiązaniami technicznymi we właściwej szczegółowości dla tego etapu projektowania oraz wskazanie jak łagodzone będą ewentualne niekorzystne zmiany w otoczeniu. W ramach przeprowadzonych konsultacji społecznych mieszkańcy gmin, przez które projektowane są warianty przebiegu drogi ekspresowej mogli złożyć wnioski przede wszystkim dotyczące szczegółowych rozwiązań technicznych (dróg serwisowych w obrębie danej działki, dodatkowych przejazdów gospodarczych itp.), które są obecnie poddawane szczegółowej analizie przez Biuro projektowe.
Potwierdzeniem skuteczności przeprowadzonych konsultacji jest niewątpliwie bardzo duża ilość wniosków od mieszkańców poszczególnych gmin. Są one teraz dokładnie analizowane przez projektanta a inwestorowi (GDDKiA) pozwolą podjąć decyzje o ewentualnych korektach samego projektu.