DW933: Prace przy obwodnicy Oświęcimia już na wiosnę
- conadrogach.pl
- ZDW Kraków
- 2015-02-16
Projektowana obwodnica Oświęcimia stanowi połączenie między drogą wojewódzką nr 933 a drogą krajową nr 44. Zakres prac obejmuje powstanie: pięciokilometrowej drogi, chodnika i ścieżki rowerowej o długości ok. trzech kilometrów, mostu na Wiśle wraz z wiaduktem kolejowym oraz pięciu rond. Projekt o wartości 120 mln zł będzie realizowany do 2017 roku. Kwota ta obejmuje koszty robót budowlanych, odszkodowań za przejęcie nieruchomości pod budowaną trasę oraz pozostałe koszty związane z zarządzeniem i promocją projektu. Inwestycja planowana jest do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego 2014-2020 (RPO WM 2014-2020) przy dofinansowaniu unijnym na poziomie 85% wartości zadania.
Obwodnica Oświęcimia jest elementem szerszego projektu pn. Droga Współpracy Regionalnej. Docelowo przewiduje się wykonanie trasy tranzytowej łączącej miejscowości Oświęcim - Chełmek - A4 (węzeł Jeleń) - Jaworzno. Obwodnica miasta Oświęcimia jest pierwszym realizowanych fragmentem przedsięwzięcia.
- Dzięki obwodnicy Oświęcim uzyska sprawne połączenie m.in. z Krakowem, miejscowościami sąsiadującymi ze stolicą Małopolski oraz aglomeracją górnośląską poprzez autostradę A4. Obwodnica wyprowadzi ruch z centrum miasta, co wpłynie na podniesienie bezpieczeństwa i jakości życia mieszkańców - powiedział marszałek województwa małopolskiego Marek Sowa. - Inwestycja jest też kolejnym impulsem do rozwoju Miejskiej Strefy Aktywności Gospodarczej „Nowe Dwory” w Oświęcimiu, gdzie działa m.in. firma Synthos. Na inwestycji zyskają nie tylko mieszkańcy miasta i okolicznych miejscowości, ale też turyści, którzy przyjeżdżają do Oświęcimia, by odwiedzić Państwowe Muzeum Auschwitz - Birkenau. Poprawi się nie tylko dojazd, ale też znacznie rozwinie się sektor usługowy, gastronomiczny i hotelarski w tym rejonie Małopolski. - Warto podkreślić, że projekt ma pełne przyzwolenie społeczne. Otrzymaliśmy pozytywną decyzję środowiskową i nikt nie zgłaszał negatywnych uwag co do tego projektu. Mieszkańcy regionu czekają na tę inwestycję - zaznacza dyrektor ZDW w Krakowie Marta Maj.