Prawie 120 mln zł za utrzymanie drogi S6 Goleniów - Koszalin
- Tere
- conadrogach.pl
- 2020-01-07
Nowa droga ekspresowa S6 od Goleniowa koło Szczecina do Koszalina została podzielona na trzy zadania kompleksowego utrzymania:
- Goleniów – Kiełpino,
- Kiełpino – Ustronie Morskie
- Ustronie Morskie – koniec obwodnicy Koszalina i Sianowa.
Przetarg na wszystkie zadania wygrała firma Maldrobud z Myśliborza. Wykonawca przez najbliższe 4 lata i 8 miesięcy będzie zapewniał kompleksowe letnie i zimowe utrzymanie drogi ekspresowej S6 i będzie prowadził swoje działania w oparciu o 3 obwody utrzymania drogi ekspresowej: Wojcieszyn, Kołobrzeg i Dobre, które powstały wraz z budową drogi S6. Zimą droga będzie utrzymywana w najwyższym obowiązującym na drogach krajowych, pierwszym standardzie utrzymania.
- W ramach umów na kompleksowe utrzymanie jeden wykonawca odpowiada za całość utrzymania drogi, zarówno latem, jak i zimą. Pracownicy GDDKiA kontrolują jakość i terminowość realizowanych przez wykonawcę prac. Obecnie umowami kompleksowymi na drogach krajowych w regionie objęte są drogi na terenie rejonu Lipiany oraz S3 Szczecin-Myślibórz. Celem podejścia kompleksowego do utrzymania dróg jest większa efektywność finansowa i lepsza jakość utrzymania dróg – wyjaśniają drogowcy.
Budowa drogi ekspresowej S6 Szczecin - Koszalin w woj. zachodniopomorskim wystartowała na dobre po wpisaniu jej jako priorytet do Programu Budowy Dróg na lata 2014-2023. Pracami objęto sześć odcinków od Goleniowa przez Kołobrzeg do Koszalina i Sianowa. Jesienią 2019 roku inwestycja o wartości niemal 4 mld zł dobiegła końca, poza 8 km odcinkiem obwodnicy Koszalina i Sianowa.
Dalsze odcinki trasy S6 między Koszalinem a Słupskiem i dalej w województwie pomorskim do Bożegopola Wielkiego, a także Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej zostały wskazane przez Komitet Ekonomiczny Rady Ministrów do realizacji w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego.