Próba mostu na obwodnicy Ostródy. W grudniu pojedziemy tylko jedną jezdnią DK16
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-12-16
- W grudniu br. będzie oddana do ruchu jedna jezdnia mostu na DK16. Druga zostanie udostępniona wczesną wiosną. Ze względu na złe warunki atmosferyczne nie wykonano na niej jeszcze wszystkich prac wykończeniowych – wyjaśniają drogowcy.
Dobiega końca budowa obwodnicy Ostródy w ciągu S7 i DK16
Próba obciążeniowa mostu na obwodnicy Ostródy w ciągu DK16. Zdjęcia: GDDKIA
Most w ciągu obwodnicy Ostródy znajduje się nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga. Przewidziano na nim po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pas awaryjny. Most ma najdłuższe przęsło w Europie wśród obiektów extradosed. Stanowi czteroprzęsłową przeprawę o rozpiętości przęseł wynoszącej 132,5 + 206 + 206 + 132,5 m. Najwyższy punkt to środkowa podpora - łącznie z pylonem to około 60 m nad poziomem terenu. Do budowy wykorzystano liny o łącznej długości około 500 km.
Most na obwodnicy Ostródy nad rynną polodowcową jeziora Morliny ma najdłuższe w Europie przęsło wśród obiektów extradosed. Zdjęcia: GDDKIA
Obwodnica Ostródy w ciągu D16 jest częścią inwestycji polegającej na budowie dwóch odcinków dróg o łącznej długości 18,4 km z czego 9,7 km w ciągu S7 i 8,7 km w ciągu DK16. W ramach zadania wybudowano 9 wiaduktów drogowych, 5 mostów, 1 przejście dla pieszych pod drogą S7, przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny.
Obwodnica Ostródy - odcinek drogi krajowej nr 16
Drugim, co do wielkości mostem realizowanym w ramach tej inwestycji jest most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. Ma on długość 561 m. Ciekawym obiektem jest również most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m. Podobną długość (340 m) ma most nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego. 108 m długości ma z kolei most nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych „Nenufar”.
Mapa przebiegu obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S7 i krajowej nr DK16. Mapa: GDDKIA
Budowa obwodnicy Ostródy w ciągu drogi ekspresowej S7 i krajowej DK16
Kończąca się inwestycja o wartości 1,3 mld zł polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstały dwa węzły drogowe - Ostróda Północ na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i Ostróda Południe na skrzyżowaniu z DK 16. Wraz z budową odcinka S7 została zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z DK 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe. Obwodnica Ostródy ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.