1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Próba mostu na obwodnicy Ostródy. W grudniu pojedziemy tylko jedną jezdnią DK16

Próba mostu na obwodnicy Ostródy. W grudniu pojedziemy tylko jedną jezdnią DK16

  1. conadrogach.pl
  2. GDDKiA
  3. 2017-12-16
Próba mostu na obwodnicy Ostródy. W grudniu pojedziemy tylko jedną jezdnią DK16
Udostępnienie do ruchu obwodnicy Ostródy w ciągu DK16 jak i S7 planowane jest jeszcze w grudniu, z objazdem mostu MS4 na S7 i ze zwężeniem do jednej nitki na moście MS3 na DK16. Zdjęcia: GDDKIA
Pomyślnie przeprowadzono próbę obciążeniową mostu extradosed w ciągu obwodnicy Ostródy na drodze krajowej nr 16. Do tego celu wykorzystano około 1200 ton ładunku umieszczonego na ponad 30 pojazdach. Udostępnienie do ruchu obwodnicy Ostródy w ciągu DK16 jak i S7 planowane jest jeszcze w grudniu, z objazdem mostu MS4 na S7 i ze zwężeniem do jednej nitki na moście MS3 na DK16.

- W grudniu br. będzie oddana do ruchu jedna jezdnia mostu na DK16. Druga zostanie udostępniona wczesną wiosną. Ze względu na złe warunki atmosferyczne nie wykonano na niej jeszcze wszystkich prac wykończeniowych – wyjaśniają drogowcy.

Dobiega końca budowa obwodnicy Ostródy w ciągu S7 i DK16

Próba obciążeniowa mostu w ciągu obwodnicy Ostródy na DK16

Próba obciążeniowa mostu na obwodnicy Ostródy w ciągu DK16. Zdjęcia: GDDKIA

Most w ciągu obwodnicy Ostródy znajduje się nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga. Przewidziano na nim po dwa pasy ruchu w każdą stronę plus pas awaryjny. Most ma najdłuższe przęsło w Europie wśród obiektów extradosed. Stanowi czteroprzęsłową przeprawę o rozpiętości przęseł wynoszącej 132,5 + 206 + 206 + 132,5 m. Najwyższy punkt to środkowa podpora - łącznie z pylonem to około 60 m nad poziomem terenu. Do budowy wykorzystano liny o łącznej długości około 500 km.


Most na obwodnicy Ostródy nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga

Most na obwodnicy Ostródy nad rynną polodowcową jeziora Morliny ma najdłuższe w Europie przęsło wśród obiektów extradosed. Zdjęcia: GDDKIA

Obwodnica Ostródy w ciągu D16 jest częścią inwestycji polegającej na budowie dwóch odcinków dróg o łącznej długości 18,4 km z czego 9,7 km w ciągu S7 i 8,7 km w ciągu DK16. W ramach zadania wybudowano 9 wiaduktów drogowych, 5 mostów, 1 przejście dla pieszych pod drogą S7, przejścia dla zwierząt niezbędne dla bezpiecznej migracji zwierzyny.

Obwodnica Ostródy - odcinek drogi krajowej nr 16

Obwodnica Ostródy - odcinek drogi krajowej nr 16

Drugim, co do wielkości mostem realizowanym w ramach tej inwestycji jest most nad Drwęcą i jej doliną, ul. Mazurską oraz linią kolejową. Ma on długość 561 m. Ciekawym obiektem jest również most łukowy nad Kanałem Pauzeńskim w ciągu S7 o długości 343 m. Podobną długość (340 m) ma most nad terenem bagiennym wzdłuż Jeziora Pauzeńskiego. 108 m długości ma z kolei most nad akwenem znajdującym się na terenie ogródków działkowych „Nenufar”.


Mapa przebiegu obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S7 i krajowej nr DK16

Mapa przebiegu obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S7 i krajowej nr DK16. Mapa: GDDKIA

 

Budowa obwodnicy Ostródy w ciągu drogi ekspresowej S7 i krajowej DK16

Kończąca się inwestycja o wartości 1,3 mld zł polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska. Powstały dwa węzły drogowe - Ostróda Północ na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i Ostróda Południe na skrzyżowaniu z DK 16. Wraz z budową odcinka S7 została zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z DK 15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła Ostróda Południe. Obwodnica Ostródy ma dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S7 Utrudnienia na drodze 16 Jak dojadę - Ostróda