Projektanci odpowiedzą na pytania ws. S19 Międzyrzecz Podlaski – Kock
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-05-25
Obecnie można zapoznać się z proponowanymi rozwiązaniami projektowymi przyszłej trasy S19 na odcinku pomiędzy końcem obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego i początkiem obwodnicy Kocka. Zadanie obejmuje dwa odcinki:
- Międzyrzec Podlaski (koniec obwodnicy) – Radzyń Podlaski (węzeł Radzyń Podlaski Północ, z węzłem)
- Radzyń Podlaski – Kock (początek obwodnicy)
Mapa przebiegu - droga ekspresowa S19 Międzyrzecz Podlaski - Radzyń - Kock. Mapa: GDDKIA
Dokumentacja opracowana podczas przygotowywania koncepcji programowej wyłożona została w urzędach miast i gmin: Międzyrzec Podlaski, Kąkolewnica, Radzyń Podlaski, Borki i Kock, przez które ma przebiegać planowana droga ekspresowa.
Projektanci omówią proponowane rozwiązania i przedstawią przebieg planowanej drogi oraz rozwiązania związane z obsługą komunikacyjną terenów przyległych do projektowanej drogi ekspresowej. Do dyspozycji zainteresowanych będą również przedstawiciele lubelskiego oddziału GDDKiA. Uczestnicy spotkań, a także osoby które zapoznają się z dokumentacji w siedzibie urzędów będą mogli przekazać swoje uwagi.
- Oczekujemy na takie uwagi. To ostatni moment na wprowadzenie ewentualnych korekt. Przypomnijmy jednak, że przebieg drogi ekspresowej został zatwierdzony decyzją środowiskową i jest już niezmienny – podkreślają przedstawiciele lubelskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Spotkania informacyjne dot. S19 Międzyrzecz Podlaski - Kock odbędą się w dniach 30 maja, 4 i 6 czerwca:
- 30 maja o godz. 10 w Gminnym Ośrodku Kultury w Kąkolewnicy, a o godz. 15 w Remizie OSP w Rzeczycy
- 4 czerwca o godz. 10 w Świetlicy Wiejskiej w Białej koło Radzynia Podlaskiego, a o godz. 16 w Urzędzie Miasta Radzyń Podlaski
- 6 czerwca o godz. 14 w Urzędzie Miejskim w Kocku, a o godz. 17 w budynku OSP w Borkach
Planowane lata realizacji trasy S19 Międzyrzecz Podlaski - Radzyń Podlaski - Kock to lata 2022 – 2024. Kolejnym ważnym etapem będzie wybór wykonawcy robót projektowych i budowlanych oraz uzyskanie zgody ZRID od wojewody lubelskiego. Decyzja ta umożliwi rozpoczęcie robót w terenie.
WĘZŁY DROGOWE
Powiązanie projektowanej drogi ekspresowej S19 z innymi drogami publicznymi planuje się za pośrednictwem następujących węzłów drogowych:
- Kąkolewnica,
- Radzyń Podlaski Północ,
- Radzyń Podlaski Południe,
- Borki.
MIEJSCA OBSŁUGI PODRÓŻNYCH (MOP)
W ramach inwestycji planuje się lokalizację miejsc obsługi podróżnych, tj.: MOP typu I Milolas, MOP typu I Turów, MOP typu II Paszki, MOP typu III Sitno.
PARAMETRY TECHNICZNE DROGI EKSPRESOWEJ S19
- Klasa techniczna: S (droga ekspresowa)
- Liczba jezdni: 2
- Liczba pasów ruchu: 2
- Szerokość pasa ruchu: 3,5 m
- Szerokość pasa dzielącego: 5,0 m
- Szerokość pasa awaryjnego: 2,5 m
- Szerokość pobocza gruntowego: min. 0,75 m
- Prędkość projektowa: Vp = 100 km/h
- Pochylenie poprzeczne: 2,50 %
- Kategoria ruchu: KR6