Projektanci pracują nad dwujezdniową siódemką do Chyżnego
- Michał Zawadzki
- conadrogach.pl
- 2023-11-29
Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) dla DK7 z Rabki-Zdroju do Chyżnego opracowuje firma MULTICONSULT Polska. W trakcie prac projektanci nie tylko wytyczą możliwe warianty przebiegu drogi krajowej nr 7 do Chyżnego, ale również określą szczegółowe parametry techniczne nowej trasy. Dopiero wtedy dowiemy się, czy ta ok. 35-kilometrowe dwujezdniowa trasa będzie miała parametry drogi ekspresowej S7.
Przypominamy, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie wybrała do dalszych analiz cztery korytarze – I, IIA, VIA i ostatni, zawierający elementy wszystkich rozpatrywanych w ramach Studium korytarzowego, łącznie z możliwym nowym przebiegiem.
Wstępnie planowane parametry techniczne drogi nr 7 (GP lub S)
- prędkość projektowa – 80 km/h (100 km/h),
- prędkość miarodajna –100 km/h (110 km/h),
- przekrój poprzeczny – 2×2,
- szerokość pasa ruchu – 3,5 m,
- szerokość pasa awaryjnego – 2,5 m,
- szerokość poboczy gruntowych – min. 1,5 m (S: 0,75 – 2,25 m),
- szerokość pasa dzielącego – min. 5,00 m,
- nośność nawierzchni – 115 kN/oś.
Droga krajowa nr 7 na odcinku Rabka – Chyżne stanowi ważny szlak komunikacyjny znajdujący się w ciągu europejskiej trasy E77. Po stronie słowackiej nowa dwujezdniowa trasa połączy się z drogą R3.