1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Projektowanie trasy S11 Kórnik - Ostrów Wielkopolski w zawieszeniu

Projektowanie trasy S11 Kórnik - Ostrów Wielkopolski w zawieszeniu

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2019-11-05
Projektowanie trasy S11 Kórnik - Ostrów Wielkopolski w zawieszeniu
GDDKIA szuka nowego wykonawcy opracowań projektowych dla drogi ekspresowej S11 Kórnik - Ostrów Wielkopolski. Zdjęcia: GDDKIA
Projektowanie odcinka drogi ekspresowej S11 z Kórnika do Ostrowa Wielkopolskiego od wakacji utknęło w miejscu. Pierwsza firma projektowa nie zrealizowała zadania do końca, bo ogłosiła upadłość. Powstało Studium Korytarzowe, reszta prac czeka na kontynuację. W pierwszym kwartale 2020 roku drogowcy planują podpisać umowę z nowym wykonawcą. Odcinek jest częścią przyszłej trasy ekspresowej S11 prowadzącej od Kołobrzegu przez Szczecinek, Piłę, Poznań do połączenia z autostradą A1 na Górnym Śląsku.

Umowa na opracowania projektowe dla drogi ekspresowej S11 na odcinku Kórnik - Ostrów Wielkopolski z firmą JPL Project Sp. z o.o. została podpisana w styczniu 2018r. Pod koniec roku wykonawca ukończył pierwszy etap projektowania (Studium Korytarzowe), który wiosną bieżącego roku pozwolił zorganizować spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin, przez które przebiega planowana trasa S11. W lipcu br. wykonawca poinformował, że na skutek m.in. wypowiedzenia umów kontrahentów oraz liczne odejścia pracowników, wycofano wniosek o restrukturyzację firmy i rozpoczęto procedowanie wniosku o jej upadłość. Po wezwaniach do realizacji prac, w październiku GDDKIA odstąpiła od umowy z winy wykonawcy oraz naliczyła kary umowne.

Jak informuje Generalna Dyrekcja pierwszy etap prac został zakończony i szuka wykonawcy, który w ramach II etapu opracuje STEŚ, Koncepcję wraz z dokumentacją geologiczno-inżynierską i uzyska decyzję środowiskową. - Termin składania ofert został wyznaczony na 29 listopada 2019 r. do godz. 10:45. Planowany termin podpisania umowy z nowym wykonawcą to I kwartał 2020 r., a termin realizacji to 44 miesiące od podpisania umowy – informuje GDDKIA. Oznacza to, że odcinek ten już na samym początku ma opóźnienie w realizacji w porównaniu do pozostałych fragmentów trasu S11 w Wielkopolsce tj. od Szczecinka przez Piłę, Poznań do Kępna.

Mapa drogi ekspresowej S11 od Piły przez Poznań, Kórnik do Ostrowa Wlkp.

Droga ekspresowa S11 w woj. wielkopolskim Piła - Poznań - Kórnik - Ostrów Wielkopolski. Mapa: GDDKIA

Dla pozostałej części drogi ekspresowej S11 w Wielkopolsce trwają obecnie prace związane z opracowaniem Studiów Ekonomiczno-Techniczno-Środowiskowych w podziale na odcinki:

  • Szczecinek - Piła,
  • Ujście - Oborniki,
  • Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik,
  • Ostrów Wielkopolski – Kępno.

Droga ekspresowa S11 docelowo będzie miała 550 km długości i połączy 4 województwa: zachodniopomorskie, wielkopolskie, opolskie oraz śląskie. Korytarz drogi prowadzi w większości śladem obecnej drogi krajowej nr 11 Kołobrzeg – Poznań - Bytom. To jedna z podstawowych tras komunikacji drogowej łącząca środkowe i wschodnie wybrzeże Bałtyku poprzez tereny Wielkopolski ze Śląskiem, a poprzez autostradę A4 z Małopolską i Podkarpaciem.

Obecnie gotowe są tylko krótkie odcinki ekspresowej S11-ki, głównie te pełniące rolę obwodnic miast. W ramach programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 z perspektywą do 2025 r. na liście priorytetów znalazły się obwodnice w ciągu drogi S11 – Kępna, Szczecinka, Ostrowa Wielkopolskiego, Jarocina (te dwie ostatnie oddane do ruchu latem 2017 r). Obwodnicą Szczecinka pojedziemy już 6 listopada 2019 r., a druga (brakująca) część obwodnicy Kepna jest w budowie. 

 

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S11