Przebudowa niebezpiecznego skrzyżowania DK46 i 94 pod Opolem
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2016-09-13

Obecnie trwają przygotowania do ułożenia podbudowy bitumicznej na tarczy ronda oraz na dojazdach od strony Nysy i Opola (droga krajowa nr 46). Potem wykonawca przystąpi do układania dwóch warstw nawierzchni (wiążącej i ścieralnej), a pod koniec września zaplanowane jest przełożenie ruchu na nowe rondo na relacji Opole - Nysa. Zmieni się wówczas organizacja ruchu dla użytkowników jadących od strony Brzegu (DK94) w kierunku Opola oraz dla kierowców podążających od Nysy w kierunku Brzegu (zjazd z DK46 na DK94).
Zakończenie przebudowy całego skrzyżowania zaplanowane jest na przełom października i listopada 2016 roku
W miejscu istniejącego rozległego skrzyżowania powstaje czterowlotowe rondo turbinowe o średnicy zewnętrznej od 45 do 65 metrów. Dla zwiększenia przepustowości powstanie bypass pozwalający wjechać na drogę krajową 94 w stronę Brzegu omijając samo rondo. W ramach przebudowy skrzyżowania w Karczowie powstaną także m.in. ścieżki pieszo-rowerowe, oświetlenie, urządzenia poprawiające bezpieczeństwo oraz znak zmiennej treści na wlocie do ronda od strony Opola. Świetlna tablica pozwoli informować kierowców o ewentualnych utrudnieniach na autostradzie. Widząc taki komunikat, kierowca będzie mógł zjechać na rondzie w kierunku Brzegu na DK 94, unikając w ten sposób wjeżdżania na węźle „Opole Zachód” na zakorkowaną autostradę. Nowe rondo będzie również monitorowane. Koszt przebudowy skrzyżowania „na grzybku”, to 6,5 miliona złotych, a zadanie realizuje firma „M+” z Kędzierzyna-Koźla.