1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Przebudują obwodnicę Skawiny by było bezpieczniej

Przebudują obwodnicę Skawiny by było bezpieczniej

  1. conadrogach.pl
  2. MIB
  3. 2017-05-22
Przebudują obwodnicę Skawiny by było bezpieczniej
Na dokończenie obwodnicy Skawiny w ciągu DK44 czekają zarówno mieszkańcy, jak i kierowcy. Ponadto I etap obwodnicy ma być przebudowany. Zdjęcia: conadrogach.pl
Dostosowanie I odcinka obwodnicy Skawiny (woj. małopolskie) do parametrów klasy drogi głównej ruchu przyspieszonego (GP) poprzez wybudowanie ronda turbinowego na skrzyżowaniu obwodnicy i ulicy Krakowskiej ma wpłynąć na poprawę bezpieczeństwa. Resort infrastruktury zatwierdził Program Inwestycyjny dla realizacji inwestycji w ciągu drogi krajowej nr 44.

Budowa obwodnicy Skawiny obejmuje m.in. przebudowę skrzyżowania i włączenie pierwszego odcinka do realizowanej drogi krajowej nr 44. Wybudowany w 2006 r. przez gminę Skawina odcinek jest drogą podporządkowaną do DK44. Zmiana przebiegu DK44 wymaga zmiany organizacji ruchu. Z przeprowadzonej analizy wynika, że niezbędne jest przebudowanie istniejącego skrzyżowania na rondo trójwlotowe.

– Rondo zapewni mieszkańcom gminy Skawina większy poziom bezpieczeństwa i komfort przejazdu. Cieszę się, że ten fragment obwodnicy miasta zyska parametry drogi przyspieszonej – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas podpisania Programu Inwestycyjnego.

Podpisanie przebudowy obwodnicy Skawiny

22 maja 2017 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał Program Inwestycyjny dla obwodnicy Skawiny (woj. małopolskie). Zdjęcia: MIB

GDDKiA podpisała umowę z wykonawcą w formule „Projektuj i Buduj” w sierpniu 2016 r. Zakończenie robót i oddanie ronda do ruchu przewiduje się w maju 2018 r. Szacunkowy koszt budowy całej obwodnicy wynosi 65,7 mln zł.

Mapa obwodnicy Skawiny w ciagu DK44

Mapa obwodnicy Skawiny w ciagu DK44. Mapa: GDDKIA

 

Na dokończenie obwodnicy Skawiny czekają zarówno mieszkańcy, jak i kierowcy. Dzięki tej inwestycji ruch na obciążonej DK 44 (ponad 20 tys. pojazdów na dobę), która obecnie przechodzi przez centrum miasta, radykalnie się zmniejszy.

Droga GP jest jedną z klas dróg publicznych według podziału wprowadzonego przez rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Dla tej klasy dróg dopuszcza się dwie prędkości projektowe na terenie zabudowy: 60 i 70 km/h oraz cztery poza terenem zabudowy: 60, 70, 80 i 100 km/h. Trasy GP mogą należeć do kategorii dróg krajowych lub, wyjątkowo, wojewódzkich.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze 44 Jak dojadę - Skawina