Przebudują obwodnicę Skawiny by było bezpieczniej
- conadrogach.pl
- MIB
- 2017-05-22
Budowa obwodnicy Skawiny obejmuje m.in. przebudowę skrzyżowania i włączenie pierwszego odcinka do realizowanej drogi krajowej nr 44. Wybudowany w 2006 r. przez gminę Skawina odcinek jest drogą podporządkowaną do DK44. Zmiana przebiegu DK44 wymaga zmiany organizacji ruchu. Z przeprowadzonej analizy wynika, że niezbędne jest przebudowanie istniejącego skrzyżowania na rondo trójwlotowe.
– Rondo zapewni mieszkańcom gminy Skawina większy poziom bezpieczeństwa i komfort przejazdu. Cieszę się, że ten fragment obwodnicy miasta zyska parametry drogi przyspieszonej – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas podpisania Programu Inwestycyjnego.
22 maja 2017 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał Program Inwestycyjny dla obwodnicy Skawiny (woj. małopolskie). Zdjęcia: MIB
GDDKiA podpisała umowę z wykonawcą w formule „Projektuj i Buduj” w sierpniu 2016 r. Zakończenie robót i oddanie ronda do ruchu przewiduje się w maju 2018 r. Szacunkowy koszt budowy całej obwodnicy wynosi 65,7 mln zł.
Mapa obwodnicy Skawiny w ciagu DK44. Mapa: GDDKIA
Na dokończenie obwodnicy Skawiny czekają zarówno mieszkańcy, jak i kierowcy. Dzięki tej inwestycji ruch na obciążonej DK 44 (ponad 20 tys. pojazdów na dobę), która obecnie przechodzi przez centrum miasta, radykalnie się zmniejszy.
Droga GP jest jedną z klas dróg publicznych według podziału wprowadzonego przez rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. Dla tej klasy dróg dopuszcza się dwie prędkości projektowe na terenie zabudowy: 60 i 70 km/h oraz cztery poza terenem zabudowy: 60, 70, 80 i 100 km/h. Trasy GP mogą należeć do kategorii dróg krajowych lub, wyjątkowo, wojewódzkich.