Przetarg na projektuj i buduj dla drugiego odcinka trasy S7 Płońsk – Czosnów
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2019-08-08
Drogowa dyrekcja kontynuuje przetargi na wyłonienie wykonawców na przebudowę 35-kilometrowego odcinka obecnej drogi krajowej nr 7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem do parametrów trasy ekspresowej S7. Kilka dni temu ogłoszono już przetarg na zaprojektowanie i budowę pierwszego, blisko 13-kilometrowego fragmentu S7 pomiędzy węzłami Siedlin (pod Płońskiem) i Załuski. Teraz ruszyły procedury przetargowe dla II fragmentu Załuski – Modlin.
S7 Gdańsk – Warszawa: GDDKIA otwiera worek z przetargami na S7 Płońsk - Czosnów
- Do publikacji skierowaliśmy przetarg na drugi z trzech odcinków (odc. S7 pomiędzy węzłami Załuski i Modlin), co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Termin składania ofert został wyznaczony na 17 września 2019 r. Planowane podpisanie umowy z wykonawcą (przy braku odwołań) to luty 2020 r.
Mapa drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów odc. Załuski - Modlin
Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12 km drogi ekspresowej S7 Załuski – Modlin o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Załuski i Ostrzykowizna. Powstanie fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w rejonie węzła Ostrzykowizna. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Okazuje się, że o tym jaka będzie nawierzchnia nowej ekspresowej S7 zdecyduje wykonawca. GDDKIA dała potencjalnym wykonawcom trasy S7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem możliwość zdecydowania czy drogę zbudują betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę
Budowa drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów prowadzona będzie niemal w tym samym śladzie obecnej DK7, dlatego drogowcy wymagają realizacji zadania „pod ruchem”. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków S7-ki w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w zależności do natężenia ruchu.
Mapa realizacji drogi ekspresowej S7 z Warszawy w kierunku Gdańska. Odcinki S7 Płońsk - Czosnów - Warszawa. Zdjęcia: GDDKIA
O tym jak wygląda budowa drogi południowej wylotówki z Warszawy tj. drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec pisaliśmy tutaj:
Droga S7 pomiędzy Tarczynem i Grójcem w budowie. A co z S7 do Warszawy?
Obecnie kierowcy mogą przejechać 200-kilometrowym odcinek drogi ekspresowej S7 od węzła Gdańsk Południe przez woj. pomorskie i całe warmińsko-mazurskie do węzła Napierki. Fragment ekspresówki z Płońska do Czosnowa to zaledwie część większej inwestycji jaką jest budowa dalszej trasy S7 do Warszawy. Odcinki S7 od Napierk do Płońska są w trakcie realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”(obecnie na etapie decyzji ZRID), a ich budowa powinna zakończyć się w 2021 roku.
Najdłużej potrwa realizacja odcinków prowadzących z Czosnowa do Warszawy tj. Czosnów - Kiełpin i Kiełpin - Warszawa. Obecny etap to opracowanie koncepcji programowej trasy, która w dalszej perspektywie pozwoli na ogłoszenie przetargów na prace projektowe i budowlane.