Przetarg na projektuj i buduj dla drugiego odcinka trasy S7 Płońsk – Czosnów
Wizualizacja drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów. To czy będzie betonowa czy bitumiczna dowiemy się po wyborze najkorzystniejszych ofert. W przetargu już dwa spośród trzech odcinków. Zdjęcia: GDDKIA

Zgodnie z zapowiedziami drogowców, ruszył drugi przetarg na drogę ekspresową S7 Płońsk – Czosnów. Tym razem drogowcy szukają wykonawcy 12-kilometrowego fragmentu S7 pomiędzy węzłami Załuski i Modlin. Co ciekawe, o tym czy droga będzie miała nawierzchnię betonową czy bitumiczną zdecyduje wykonawca. Droga Płońsk – Czosnów jest częścią trasy S7 z Gdańska do Warszawy, która według rządowych obietnic ma być gotowa w 2024 r.

Drogowa dyrekcja kontynuuje przetargi na wyłonienie wykonawców na przebudowę 35-kilometrowego odcinka obecnej drogi krajowej nr 7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem do parametrów trasy ekspresowej S7. Kilka dni temu ogłoszono już przetarg na zaprojektowanie i budowę pierwszego, blisko 13-kilometrowego fragmentu S7 pomiędzy węzłami Siedlin (pod Płońskiem) i Załuski. Teraz ruszyły procedury przetargowe dla II fragmentu Załuski – Modlin.

S7 Gdańsk – Warszawa: GDDKIA otwiera worek z przetargami na S7 Płońsk - Czosnów

- Do publikacji skierowaliśmy przetarg na drugi z trzech odcinków (odc. S7 pomiędzy węzłami Załuski i Modlin), co oznacza, że postępowanie zostanie wszczęte w najbliższych dniach – poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Termin składania ofert został wyznaczony na 17 września 2019 r. Planowane podpisanie umowy z wykonawcą (przy braku odwołań) to luty 2020 r.

 

Mapa drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów odc. Załuski - Modlin

Mapa drogi ekspresowej S7 Płońsk - Czosnów odc. Załuski - Modlin

Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12 km drogi ekspresowej S7 Załuski – Modlin o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7. Wybudowane zostaną dwa węzły drogowe: Załuski i Ostrzykowizna. Powstanie fragment nowego przebiegu drogi krajowej nr 62 w rejonie węzła Ostrzykowizna. Ponadto wybudowane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Okazuje się, że o tym jaka będzie nawierzchnia nowej ekspresowej S7 zdecyduje wykonawca. GDDKIA dała potencjalnym wykonawcom trasy S7 pomiędzy Płońskiem i Czosnowem możliwość zdecydowania czy drogę zbudują betonową czy bitumiczną. Oznacza to, że firma przystępująca do przetargu będzie mogła zastosować technologię, w której się specjalizuje i pod tym kątem dostosować ofertę

Budowa drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów prowadzona będzie niemal w tym samym śladzie obecnej DK7, dlatego drogowcy wymagają realizacji zadania „pod ruchem”. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków S7-ki w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w zależności do natężenia ruchu.

 

Mapa realizacji drogi ekspresowej S7 Warszawa - Gdańsk. Odcinki w budowie i przygotowaniu

Mapa realizacji drogi ekspresowej S7 z Warszawy w kierunku Gdańska. Odcinki S7 Płońsk - Czosnów - Warszawa. Zdjęcia: GDDKIA

O tym jak wygląda budowa drogi południowej wylotówki z Warszawy tj. drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec pisaliśmy tutaj:

Droga S7 pomiędzy Tarczynem i Grójcem w budowie. A co z S7 do Warszawy?

Obecnie kierowcy mogą przejechać 200-kilometrowym odcinek drogi ekspresowej S7 od węzła Gdańsk Południe przez woj. pomorskie i całe warmińsko-mazurskie do węzła Napierki. Fragment ekspresówki z Płońska do Czosnowa to zaledwie część większej inwestycji jaką jest budowa dalszej trasy S7 do Warszawy. Odcinki S7 od Napierk do Płońska są w trakcie realizacji w systemie „Projektuj i Buduj”(obecnie na etapie decyzji ZRID), a ich budowa powinna zakończyć się w 2021 roku.

Najdłużej potrwa realizacja odcinków prowadzących z Czosnowa do Warszawy tj. Czosnów - Kiełpin i Kiełpin - Warszawa. Obecny etap to opracowanie koncepcji programowej trasy, która w dalszej perspektywie pozwoli na ogłoszenie przetargów na prace projektowe i budowlane.

Wszystko o drodze ekspreowej S7 Gdańsk - Warszawa - Kielce - Kraków - Rabka Zdr.: mapy, przebieg, zdjęcia, odcinki gotowe, w budowie, w planach

Droga ekspresowa S7 - zdjęcia trasy Gdańsk - Warszawa - Kraków

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

Olo
2019-08-13 08:42
Czy uda się zrobić Napierki - Płońsk w czasie ponad rok? Zakładam że wystartują na wiosnę. Raczej nie realne ale zobaczymy.
Ehhhhh
2019-08-12 15:40
A propos przetargów i roli Krajowej Izby Odwoławczej.Niekiedy ma się wrazenie ze ta Izba działa irracjonalnie.Historia obwodnicy Węgierskiej Górki..i aktor nr1 to KIO.Mimo ze GDDKIA dorzuciła kilkadziesiąt milionów znów KIO wywaliła wykonawce.Kiedy więc mają powstac 2 powazne tunele na południe?W 2050????
Rafal
2019-08-12 11:41
Napierki-Płońsk może uda się skończyć w 2021r. bo będzie budowany polami, teren płaski, łatwy, mało wiaduktów itd.
do do do lucjusz
2019-08-11 00:02
Wystarczy przeczytać tekst od początku akapitu: "Budowa drogi ekspresowej S7 Płońsk – Czosnów prowadzona będzie niemal w tym samym śladzie obecnej DK7, dlatego drogowcy wymagają realizacji zadania „pod ruchem”. W tym celu wykonawcy wszystkich trzech odcinków S7-ki w pierwszej kolejności będą mieli za zadanie wybudowanie drogowego układu lokalnego, który umożliwi wykorzystanie go do prowadzenia ruchu. Podczas robót kierowcy będą mieli do dyspozycji po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (dla odcinka I i II). W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w zależności do natężenia ruchu." A teraz wyjaśnienie - tekst mówi nam o tym w jakich warunkach będzie się odbywał ruch po drodze podczas remontu, tj. budowy drogi ekspresowej w tym samym śladzie co istniejąca droga, która w tym momencie już jest w formacie 2x2.
Euro 2012
2019-08-10 18:56
S7 z Gdańska do W-wy miała być gotowa w 2012 na Euro.
do do lucjusz
2019-08-10 18:13
może jestem przygłupi ale tu pisze tak "W przypadku odcinka III dopuszczone będzie miejscowo zastosowanie trzech pasów w systemie o zmiennych kierunkach w zależności do natężenia ruchu" ja to rozumiem jeden pas w jedną jeden w drogą a trzeci środkowy w zależności od potrzeb albo na północ albo na południe nigdzie nie pisze w tym zdaniu 3 pasy ruchu w każdym kierunku.
do lucjusz
2019-08-10 13:04
3 pasy w każdą stronę :)
do lucjusz
2019-08-10 13:03
"Zadaniem wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji, a następnie budowa 12 km drogi ekspresowej S7 Załuski – Modlin o przekroju dwujezdniowym z trzema pasami ruchu, która powstanie w miejscu obecnej drogi krajowej nr 7."
1 2 następna >

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: