Przetarg na S19 Nisko – Podgórze trafił do kontroli
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-10-04

Wybór wykonawcy dla odcinka S19 Nisko Południe – Podgórze przedłuża się od wiosny br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Rzeszowie, w kwietniu br., wybrała na wykonawcę konsorcjum firm Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (295,498 mln zł, okres realizacji 34 miesiące i 10 lat gwarancji). Nie była to najtańsza oferta w przetargu. Najmniej za wykonanie prac chciało bowiem konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciona Construccion (272,5 mln zł). Drogowcy musieli jednak odwołać swoją decyzję i ponownie przeanalizować wszystkie oferty. W lipcu br. ponownie wybrano konsorcjum Strabag, a konsorcjum z najniższą ceną odwołało się od decyzji. Ostatecznie we wrześniu zdecydowano, że trasę zbuduje jednak konsorcjum Mostostalu i Acciona Construccion.
Odcinek S19 od węzła „Nisko Południe” (bez węzła) do węzła „Podgórze” (bez węzła) będzie stanowił część szlaku Via Carpatia. Realizowany będzie w systemie „projektuj i buduj”. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie odcinka drogi ekspresowej S19, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, wybudowanie drogi wraz z obiektami inżynierskimi i towarzyszącą infrastrukturą, opracowanie dokumentacji powykonawczej oraz uzyskanie decyzji o pozwoleniu na użytkowanie.
Odcinek S19 Nisko Południe – Podgórze, jest częścią dużego przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi ekspresowej S19 Nisko Południe – Sokołów Małopolski Północ. Ten 30-kilometrowy odcinek został podzielony na trzy zadania realizacyjne:
- Zadanie A - S19 Nisko Południe – Podgórze (dł. ok. 11,5 km),
- Zadanie B -S19 Podgórze – Kamień (dł. ok. 10,5 km),
- Zadanie C - S19 Kamień – Sokołów Małopolski Północ (dł. ok. 7,9 km).
Na dwa pozostałe odcinki GDDKIA zawarła wcześniej umowy z wykonawcami w trybie projektuj i buduj.
Odcinek S19 Sokołów Małopolski – Jasionka będzie miał drugą jezdnię
Fragment S19 Nisko - Sokołów Małopolski będzie stanowił część szlaku Via Carpatia łączącego nie tylko północną i południową granicę Polski, ale również kraje Bałtyckie z resztą Unii Europejskiej oraz jej wschodnimi sąsiadami. S19 na samym Podkarpaciu będzie mieć długość 169 km. Cały jej przebieg ma zapewnione finansowanie.
Zakończenie wszystkich prac i udostępnienie kierowcom do ruchu drogi ekspresowej S19 pomiędzy Rzeszowem a Lublinem planowane jest w 2021 r. Odcinki, które będą realizowane przewidziane są do współfinansowania ze środków Unii Europejskiej.