Przyśpieszyły prace dla obwodnicy Gryfina na DK31
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-11-02
Obecnie droga krajowa nr 31 prowadzi wzdłuż, niemal przez centrum Gryfina. Droga jest główna trasa w kierunku Szczecina i na południe wzdłuż granicy polsko-niemieckiej do Kostrzyna nad Odrą i dalej Słubic. Wyjazdowy odcinek z Gryfina w stronę Chojny jest jedyną drogą w tym obszarze miasta, co powoduje powstawanie zatorów, szczególnie w godzinach szczytów komunikacyjnych (dojazd pracowników do elektrowni Dolna Odra) oraz występujących awariach licznych sieci uzbrojenia podziemnego. Dodatkowo pod wiaduktem kolejowym na wjeździe od strony Szczecina nie mieszczą się pojazdy wyższe niż 2,7 m, przez co samochody ciężarowe i autobusy jadące DK31 muszą omijać ten wiadukt drogą powiatową.
Sposobem na rozwiązanie trudności komunikacyjnych jest budowa obwodnicy Gryfina. Obwodnica o długości 5,6 km ominie miasto od wschodu. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP.
Pierwszym krokiem w kierunku budowy nowej trasy jest ogłoszony przetarg na opracowanie koncepcji programowej dla nowego odcinka DK31. Dokumentacja ta uszczegółowi rozwiązania projektowe w korytarzu określonym w decyzji środowiskowej z 2012 roku. Wykonane zostaną również badania geologiczne. - Dokumentacja powinna być gotowa w 2020 roku, umożliwi ogłoszenie przetargu na zaprojektowanie i budowę tej ważnej obwodnicy – mówi Łukasz Lendner dyrektor GDDKiA O/Szczecin. Rozpoczęcie procesu przygotowania i realizacji tej inwestycji jest możliwe dzięki zatwierdzeniu przez Ministerstwo Infrastruktury Programu Inwestycji dla tego zadania, zgodnie z którym obwodnica powinna być gotowa do 2025 roku.
Mapa przebiegu obwodnicy Gryfina w ciągu drogi krajowej nr 31. Mapa: GDDKIA