1. Strona główna
  2. Informacje
  3. Raport z postępu prac na budowie drogi S5 w kujawsko-pomorskim

Raport z postępu prac na budowie drogi S5 w kujawsko-pomorskim

  1. Michał Zawadzki
  2. conadrogach.pl
  3. 2018-10-29
Raport z postępu prac na budowie drogi S5 w kujawsko-pomorskim
Postępują prace na budowie wszystkich odcinków drogi ekspresowej S5 w woj. kujawsko-pomorskim. Zdjęcia: GDDKIA
Obecnie na wszystkich siedmiu odcinkach powstającej drogi ekspresowej S5 w województwie kujawsko-pomorskim realizowane są liczne prace drogowe, mostowe oraz prace w branży melioracyjnej, wodno-kanalizacyjnej, elektroenergetycznej. Realizacja około 130 km trasy od granicy z woj. wielkopolskim do autostrady A1 koło Grudziądza pochłonie 2,5 mld zł. Mamy nią pojechać już w przyszłym roku.

Budowa 129-kilometrowej drogi ekspresowej S5 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, która połączy autostrady A1 (Trójmiasto- Śląsk) i A2 (Warszawa-Berlin) to jedna z największych inwestycji na terenie kraju. Jej szacowana wartość to ponad 2,5 mld zł. Ze względu na skalę przedsięwzięcia inwestor - GDDKIA zdecydował się na podział zadania na 7 odcinków o długości od około 10 do 25 kilometrów. Na wszystkich odcinkach prowadzone są prace – przedstawiamy raport z budowy S5-ki:

 

Na odcinku 1 Nowe Marzy-Dworzysko realizowane są prace związane z wzmacnianiem podłoża, budową nasypów i wykopów oraz porządkowaniem terenu. Trwają również prace przy frezowaniu wierzchnich warstw istniejącej nawierzchni drogi DK5 w m. Sulnówko. Obecnie są też realizowane prace przy budowie obiektów inżynierskich i budowa kanalizacji deszczowej.

 

Na odcinku 2 drogi ekspresowej S5 Dworzysko-Aleksandrowo wykonawca prowadzi zadania dotyczące m.in. prac ziemnych (wykopy, nasypy, odhumusowanie), montażu zbrojeń, deskowaniu i betonowaniu ścian dla planowanych przejść dla zwierząt. Wykonywane są też roboty na przepustach, usuwane są kolizje wodno-kanalizacyjnych i realizowane są prace polegające na przekładaniu i układaniu rurociągów. Ponadto Wykonawca za pomocą metody T.D. Williamsona, dokonał przełączenia nowego odcinka gazociągu do istniejącego rurociągu gazu wysokoprężnego. Metoda pozwala wykonać prace bez wstrzymywania dostaw gazu do odbiorców.

 

Na odcinku 3 Aleksandrowo-Tryszczyn zakończył się pierwszy etap betonowania skrzynki przęsła mostowego dla prawej jezdni mostu nad Brdą. Ponadto na licznych obiektach drogowych kontynuowano deskowanie i zbrojenie ustrojów nośnych i fundamentów. Na przyszłym Obwodzie Utrzymania Drogi wykonywano ściany murowane, montaż instalacji wodociągowej, deskowanie belek i wieńców oraz montaż kanalizacji sanitarnej w budynku warsztatowym.

 

Na odcinku 4 Tryszczyn-Białe Błota wykonawca robót budowlanych w dalszym ciągu prowadził roboty ziemne w zakresie wykopów i nasypów, profilowania i zagęszczania podłoża, wymiany gruntu, stabilizacji pod konstrukcje, wykonywania skarp, formowania nasypu ekologicznego oraz prowadzi prace na obiektach mostowych.

 

Na odcinku 5 Białe Błota-Szubin trwa wymiana gruntu, budowa nasypów i wykopy. Wykonawca prowadzi również roboty polegające na wykonaniu podbudów pomocniczych jak i z kruszywa. Na obiektach inżynierskich (mosty, wiadukty drogowe) oraz na przepustach ekologicznych prace skupiają się m.in. na zbrojeniu i deskowaniu fundamentów, korpusów i przyczółków. W dalszym ciągu prowadzone są prace z branży elektroenergetycznej, teletechnicznej, gazowej oraz wodno-kanalizacyjnej.

 

Na odcinku 6 Szubin-Jaroszewo podejmowane działania skupiają się na tworzeniu i zagęszczaniu nasypów, ich skarpowaniu. W dalszym ciągu kontynuowane są roboty przy układaniu korytek ściekowych i kolejnych warstw nawierzchni przyszłej drogi ekspresowej i dróg dojazdowych. Na nowo budowanych obiektach trwają również roboty polegające na wykonywaniu izolacji bitumicznych, przygotowywaniu do montażu urządzeń dylatacyjnych, montażu krawężników. Budowane są również oświetlenia, zbiorniki retencyjne, kanalizacja deszczowa i sanitarna.

 

Na odcinku 7 Jaroszewo-gr. województwa prowadzone są roboty na obiektach inżynierskich (wiadukty i most w ciągu drogi ekspresowej). Prace dotyczą zbrojenia, betonowania i zasypywania przyczółków oraz montażu belek typu T. Dodatkowo wykonywane są izolacje bitumiczne i sprężanie ustroju nośnego. W dalszym ciągu kontynuowane są roboty przy układaniu kolejnych warstw nawierzchni przyszłej drogi ekspresowej.

Podziel się:
AKTUALNOŚCI
ZOBACZ PODOBNE
Zobacz również Utrudnienia na drodze S5