Remont autostrady A4: 4 kwietnia drogowcy rozpoczynają prace
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2017-04-03
4 kwietnia 2017 roku (wtorek) wykonawca remontu rozpocznie ustawianie tymczasowego oznakowania pionowego. W dniu 6 kwietnia 2017 roku (czwartek) wykonawca planuje rozpoczęcie ustawianie barier separacyjnych na jezdni, po której będzie się odbywał ruch. Podczas montowania barier zajęty będzie lewy pas jezdni w kierunku Wrocławia. Prace te spowodują utrudnienia w ruchu na autostradzie A4. We wtorek, 11 kwietnia 2017 r., planowane jest przełożenie ruchu na jedną jezdnię (północną) i rozpoczęcie robót zasadniczych na południowej jezdni (kierunek na Katowice).
Remont autostrady A4 obędzie się w dwóch etapach:
1. etap 7,5 km (od Odry do węzła „Krapkowice” wraz z węzłem)
2. etap 8,5 km (od węzła „Opole Południe” do Odry wraz z mostem).
Każdy z etapów potrwa od 5 do 6 tygodni. W ramach remontu zostaną wymienione dwie warstwy jezdni (wiążąca i ścieralna). Wykonawca wymieni też elementy odwodnienia oraz bariery betonowe na węzłach: „Opole Południe” i „Krapkowice”.
Objazdy z powodu remontu A4:
I etap prac
W chwili zamknięcia łącznic południowych na węzłach „Opole Południe” i „Krapkowice” oraz węzła „Krapkowice” dla ruchu lokalnego (opolskiego) wyznaczone zostały objazdy drogą wojewódzką nr 409 przez Krapkowice oraz drogą krajową 45 (trasy przejazdów w załączonych grafikach).
II etap prac:
Zakończenie remontu przewidywane jest w połowie października z przerwą wakacyjną. Jeżeli jednak pogoda pozwoli, wykonawca deklaruje, że prace mogą się zakończyć do połowy lipca, co pozwoli uniknąć kontynuacji robót po wakacjach.
GDDKiA informuje, że w celu zminimalizowania uciążliwości zadba o dokładną informację dla użytkowników o warunkach ruchu, która będzie wyświetlana na trasie autostrady na znakach zmiennej treści oraz mobilnych urządzeniach informacyjnych. Wprowadzono dodatkowe oznakowanie o zalecanej tak zwanej „jeździe na suwak”, co powinno poprawić płynność ruchu na zwężeniu. Na odcinku remontowanym co 1 kilometr zostaną rozlokowane oznakowane punkty poboru wody pitnej, a na odcinkach tworzenia się zatorów na początku i na końcu robót rozmieszczone zostaną po 3 przenośne toalety (ulokowane co 2 kilometry).