Remont DK8 w Markach przeciągnie się do lutego 2019 r.
- Anna Kluba
- conadrogach.pl
- 2018-11-20
Trudności z zakończeniem remontu DK8 w Markach nie ustępują. To część kontraktu na budowę obwodnicy Marek. Wykonawca, firma Astaldi, ma problemy z brakiem wykwalifikowanych pracowników w tym do prac na obiektach mostowych, na rynku pojawiają się kłopoty z dostawami kruszyw do mas bitumicznych oraz warunki pogodowe są coraz mniej sprzyjające. Wykonawca jest zmuszony wyczekiwać okienek pogodowych umożliwiających układanie mas bitumicznych.
Zgodnie z ostatnią aktualizacją harmonogramu podano następujące terminy:
- Odcinek od ul. Dębowej/– ul. Gajówka lub łącznik z DW631 do ul. Spacerowej w Słupnie (około km 476+000 do km 478+400) – ruch puszczony po obu jezdniach 10.10.2018
- Odcinek stacja Orlen – mjr Billa (salon samochodowy) (od km 472+200 do km 475+700) – ruch przełożony na jezdnię w kierunku Białegostoku 18.10.2018
- Odcinek węzeł Marki – stacja Orlen (od km 468+900 do km 472+200) – planowane przełożenie ruchu na jezdnię w kierunku Białegostoku 20.11.2018
Drogowcy szacują, że roboty drogowe powinny zakończyć się 8 grudnia, natomiast prace związane z remontem obiektów inżynierskich na rzece Długiej i rzece Czarnej 4 lutego 2019r.
Na dokończenie budowy czeka jeszcze jeden z odcinków obwodnicy Marek w ciągu drogi ekspresowej S8. Mowa o odcinku między węzłami Marki i Kobyłka, z którym nie poradziło sobie konsorcjum Salini i Pribex. Z dużym opóźnieniem, pod koniec ubiegłego roku, udostępniono dla ruchu trasę główną S8-ki. Ostatecznie w maju 2018 roku GDDKIA zerwała umowę z niesolidnym wykonawcą i do zakończenia inwestycji pozostały jeszcze prace poza ciągiem głównym i zjazd z obwodnicy w kierunku Marek. Ogłoszono przetrg na prace, które jak szacuja drogowcy ruszą wiosną przyszłego roku.