Rok przed terminem otwarcie DW473 Węzeł Dąbie (autostrada A2) – Uniejów
- A.K.
- conadrogach.pl, Skanska
- 2016-10-28
Zrealizowana na odcinku DW473 Uniejów – węzeł Dąbie inwestycja usprawnia ruch pojazdów na drodze, a także na skrzyżowaniach z drogami gminnymi i powiatowymi. Rozbudowana droga służyć będzie zarówno mieszkańcom, jak i osobom spoza regionu przybywających w celach turystycznych czy biznesowych.
– Oddanie do użytku wyremontowanej drogi wojewódzkiej nr 473 przyniosło mieszkańcom gminy Uniejów oraz osobom ją odwiedzającym wiele korzyści – mówi Piotr Majer, Zastępca Burmistrza Gminy Uniejów. – Dzięki modernizacji tej drogi poprawił się dojazd do inwestycji prywatnych w gminie Uniejów zapewniających wiele miejsc pracy. Remont drogi jest również istotny dla osób odwiedzających obiekty turystyczne na terenie naszej gminy – podkreśla Piotr Majer.
– Wspomniany odcinek DW 473, to ważne połączenie na sieci dróg wojewódzkich w Łódzkiem, należące do grupy tzw. odcinków bramowych, czyli dróg prowadzących do sąsiednich regionów – mówi Witold Stępień, Marszałek Województwa Łódzkiego. – Droga ta, to również ważny szlak komunikacyjny, ze względu na dojazd do autostrady A2 w Dąbiu oraz drogi S8 w Łasku. To także dogodne połączenie dla pojazdów jadących w kierunku Śląska – podsumowuje Witold Stępień.
Niecodzienna technologia
- Do wykonania podbudowy nowej drogi wykorzystaliśmy mieszankę mineralno–cementowo–emulsyjnej (MCE) z dodatkiem sfrezowanej starej nawierzchni drogi. Jest to pierwszy odcinek drogi wojewódzkiej wykonywany w tej technologii dla ZDW Łódź – dodaje Paweł Stępień, Skanska.
- Remont nawierzchni został wykonany metodą recyklingu – mówi Dominika Andrzejczak, Menadżer Projektu, Skanska. - Taka technologia polega na wykorzystaniu istniejącej warstwy nawierzchni bitumicznej, poddaniu jej recyklingowi maszyną frezującą, a następnie wymieszaniu sfrezowanego destruktu z kruszywem, cementem i emulsją asfaltową– tak powstaje mieszanka MCE. Metoda recyklingu ma wiele zalet. Pozwala na wzmocnienie konstrukcji jezdni, a przede wszystkim jest przyjazna środowisku – poprzez wykorzystanie starej nawierzchni bitumicznej do podbudowy drogi unikamy zanieczyszczenia środowiska odpadem pochodzącym z rozbiórki.
Zakres prac
– Zakres robót obejmował pełną przebudowę konstrukcji drogi wojewódzkiej wraz z budową chodników, zjazdów, zatok autobusowych, montaż urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego wraz z wykonaniem oznakowania pionowego i poziomego – mówi Paweł Stępień, Skanska. – Dla poprawy widoczności i bezpieczeństwa przejść dla pieszych zamontowane zostały znaki aktywne. Wykonaliśmy również roboty związane z branżą teletechniczną oraz roboty mostowe związane z budową dwóch przepustów na ciekach wodnych.