Ronda na DK 32 w Wielkopolsce poprawią bezpieczeństwo
- conadrogach.pl
- GDDKiA
- 2012-12-06
Budowa rond to celowe działania inwestycyjne na drogach poprawiające bezpieczeństwo ruchu. Ronda umożliwiają redukcję wypadków oraz kolizji drogowych dzięki temu, że zapewniają maksymalną przepustowość. Realizując program poprawy bezpieczeństwa ruchu na drodze krajowej nr 32 w województwie wielkopolskim oddano do użytkowania dwa nowe ronda. Znajdują się one w Grodzisku Wielkopolskim.
Budowa rond to część inwestycji realizowanych na drodze krajowej nr 32. Remont objął m.in. odcinek DK32 o długości 3 km Grodzisk Wielkopolski – Ptaszkowo. W ramach zadania przebudowane zostało skrzyżowanie drogi krajowej nr 32 w Grodzisku Wielkopolskim z ul. Poznańską, Kościańską oraz Staszica na skrzyżowanie typu rondo. Wybudowane zostały elementy bezpieczeństwa ruchu, przejścia dla pieszych oraz zatoki autobusowe. Zakres prac obejmował również budowę drogi serwisowej oraz ścieżki rowerowej.
Z kolei w ramach poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na odcinku dk 32 Wolsztyn – Rakoniewice – Grodzisk Wlkp. zostało przebudowane skrzyżowanie ul. Zielonogórskiej, Europejskiej Fabrycznej w Grodzisku Wlkp. na skrzyżowanie typu rondo oraz wybudowane zostało oświetlenie ścieżki pieszo – rowerowej.
Z kolei w ramach poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego na odcinku dk 32 Wolsztyn – Rakoniewice – Grodzisk Wlkp. zostało przebudowane skrzyżowanie ul. Zielonogórskiej, Europejskiej Fabrycznej w Grodzisku Wlkp. na skrzyżowanie typu rondo oraz wybudowane zostało oświetlenie ścieżki pieszo – rowerowej.