Rozbudowa autostrady A2: Kierowcy odczują zmiany na PPO Pruszków
Rusza remont Punktu Poboru Opłat Pruszków na autostradzie A2 Łódź - Warszawa. Prace potrwają do końca czerwca. Źródło: GDDKIA

Od środy (13 marca) rusza likwidacja wysepek na nieczynnym punkcie poboru opłat w Pruszkowie. To jedno z zadań zwiększających przepustowość autostrady A2 Łódź – Warszawa. Trasa ma być rozbudowana o dodatkowy pas ruchu.

Obecnie na ukończeniu są prace związane z przygotowaniem dokumentacji, związanej m.in. z wykonaniem projektu czasowej organizacji ruchu. Od połowy bieżącego tygodnia ruszy rozbiórka wysepek.

- Rozebranych zostanie siedem wysp segregacyjnych i wyremontowana nawierzchnia betonowa. Po wykonaniu oznakowania poziomego i ustawieniu barier kierowcy będą mieli do dyspozycji dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Ruch będzie odbywał się płynnie, bez ograniczenia prędkości tak jak obecnie - wyjaśnia Jan Krynicki, rzecznik Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Po zakończeniu prac, które przewidziano na 30 czerwca kierowcy będą mieli do dyspozycji 2 jezdnie po 2 pasy ruchu w każdym kierunku.

ZOBACZ PODOBNE

KOMENTARZE

enrico
2019-03-16 18:11
Wg przepisów i ustaleń na wszystkich określonych odcinkach dróg szybkiego ruchu, miały być one płatne w PPO (wcześniej prasa podawała nawet wysokość opłat na poszczególnych trasach). W międzyczasie z wielu z nich zrezygnowano (głównie z powodów politycznych). Obecnie sytuacja jest zróżnicowana, ponieważ jest 3 koncesjonariuszy (A1:Gdańsk-Toruń- GTC); A2: Świecko-Konin (AW Kulczyka); A4: Katowice-Kraków (Stalexport), reszta odcinków jest w zarządzie państwowej GDDKiA. Od listopada 2018r. GDDKiA przejęła na swoich odcinkach (od f-my Kapsch) zarządzanie systemem poboru opłat drogowych (manualny lub Via Auto (marnie im to idzie). Natomiast ważnym problemem jest zaprojektowanie, zainstalowanie i wdrożenie całkowicie nowego elektronicznego systemu poboru opłat. System ten polega na zdalnym odbieraniu (na specjalnie zamontowanych bramownicach) sygnału od przejeżdżającego pojazdu, i dlatego zbędne będą bramki w PPO. System automatycznie będzie naliczał długość i kategorię przejechanej trasy oraz wysokość należnej opłaty, którą będzie można zapłacić telefonem kom, przelewem ze swojego konta lub osobiście w banku (po otrzymaniu e-maila/SMS lub pisemnej faktury). Kiedy to zostanie wprowadzone w życie ?- trzeba pytać Min.Infrastruktury i GDDKiA.
misio
2019-03-13 16:44
Został taki sam punkt na S8 przy zjeżdzie na A1jest wąsko i ograniczenie prędkości czy trzeba czekać na wypadek lub tragedię.
B
2019-03-13 10:38
Pytanie: czy likwidacja PPO Pruszków oznacza że droga A2 na odcinku Łódź-Warszawa będzie bezplatna dla aut osobowych? O ile wiem wg ustaw i rozporządzeń wszystkie autostrady w Polsce są platne z wyjątkiem kilku odcinków np. obwonica Poznania, AO Wrocławia, Śląski odcinek A4. Czy wtej sprawie coś się zmieniło? Czy system poboru opłat bedzie inny niż manualny? Wg tej logiki GDDKiA powinno zlikwidować wszystkie zarządzane PPO.

TWÓJ KOMENTARZ

Twój podpis:
Twój komentarz: