Rozbudują DW 513 między Ornetą i Lidzbarkiem Warmińskim
- conadrogach.pl
- Skanska
- 2013-02-21
- Rozbudowa niemal 40 km drogi ma na celu podniesienie jej parametrów do klasy G – wyjaśnia Zbigniew Szynkowski, Menadżer Projektów, Skanska. Inwestycja jest dofinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013 oraz ze środków województwa warmińsko – mazurskiego.
W ramach inwestycji wykonana zostanie rozbudowa drogi DW nr 513 na określonych jej odcinkach, w tym również część DW nr 511. Realizacja polegać będzie m.in. na poszerzeniu jezdni i korony drogi, przebudowie skrzyżowań oraz uporządkowaniu warunków połączeń z drogami niższych klas. Wybudujemy także przydrożne parkingi, ogólnodostępne dla wszystkich typów pojazdów. W ramach zadania powstaną chodniki, ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe. Zakres robót budowlanych obejmuje również przebudowę istniejących sieci wodociągowych, kanalizacji sanitarnej i sieci ciepłowniczych kolidujących z rozbudową DW nr 513. - Przed nami stoi również zadanie obejmujące przebudowę wiaduktu PKP w miejscowości Orneta. Ta realizacja ma na celu zachowanie skrajni pionowej przejazdu, czyli obniżenie niwelety jezdni pod wiaduktem wraz z remontem elementów obiektu – mówi Zbigniew Szynkowski, Menadżer Projektu, Skanska.
Jeszcze w I kwartale 2013 roku kontrakt podpisze także wykonawca odcinka Pasłęk-Orneta, który połączy szlak z drogą ekspresową S7. We wschodniej części województwa trwa natomiast rozbudowa blisko 15-kilometrowego odcinka drogi nr 650 między Srokowem a Węgorzewem. W pierwszej połowie roku zakontraktowany zostanie także brakujący odcinek Węgorzewo-Banie Mazurskie. Od kilku miesięcy zmotoryzowani korzystają z trasy nr 592 przebiegającej przez Bartoszyce.
Warto przypomnieć, że modernizacje trwają także w południowo-zachodniej części województwa. Kilka dni temu podpisano umowę na przebudowę drogi nr 536 na odcinku Lubawa-Lidzbark. Po zakończeniu wszystkich inwestycji kierowcy znacznie szybciej i bezpieczniej dotrą choćby z Elbląga do Krainy Wielkich Jezior Mazurskich. Samorząd województwa warmińsko-mazurskiego chce do końca 2015 roku zmodernizować ponad 300 km tras.